Mgr. Jan Zouhar píše:
Kryt z tvrdého papíru, který by si mohly vyrobit i sami, je velmi důležitou pomůckou. Jakmile se začnou dívat, budou se těžko tohoto zlozvyku zbavovat.
A mimochodem - psaní všemi deseti je dobrý nácvik motoriky.
U nás používáme slepé klávesnice, tedy klávesnice bez písmenek. Jsou USB, tedy máme na strojích běžně zapojenou klasickou klávesnici do PS/2 a tuto slepou do USB.
Pozor ale při koupi této slepé, aby měla ergonomicky stejný tvar jako ta obyčejná. U nás mají děti na slepé mezi levým enterem a písmenky jeden sloupec kláves navíc, takže pak mají větší dálku k pravému ENTER.
Petr Naske
P.S. JInak do diskuse jako takové - zařazuji výuku v programu zav na základce v poměru cca třetina času do výuky informatiky na druhém stupni, kolegové na prvním stupni tak činí také. Je to dost málo, děti se nenaučí psát na klávesnici, musí doma pořádně cvičit nebo si pak mohou volit speciální volitelný předmět v osmé/deváté třídě. Ale psaní na klávesnici je pro ně možností
** uvědomit si během těch pár minut, jak u PC sedí (to by měly dělat pořád, ale nedělají to)
** zažívají "dril", který jim ukazuje, že když necvičí dlouho, že je program vrátí o lekce zpět
** mají možnost individuálního postupu doma a přenosu lekcí z domova domů, vtahují do principu výuky i rodiče (u některých rodin se začali učit i rodiče)
** autoři ZAV nabízí i metodickou podporu, možnost soutěží či exkurze/přednášky u Vás ve škole, pokud se dohodnete
Každý rok si vyhodnocuji, jak moc je to efektivní. Za tu cenu, že děti zažívají pocit "normy", jak by to mělo být, mi to zatím stojí, i když jako učitel informatiky souhlasím s tím, že bychom ve výuce informatiky měli dávat prostor zejména jiným tématům.