Janek Wagner píše:
Návštěvník píše:
Drake píše:
Nazývejme věci takové jaké jsou ... žáci jsou v tomto případě pouhou obětí komerčních snah autorky , lidí a firem propagujících toto řešení ... nejde tady o nic víc než o peníze !
http://www.pismolijna.cz/typomonolog/?p=2102Prosím, rozlišujte prodej fontů (tedy nástrojů pro profesionály pro sazbu) a psací písmo.
Comenia Serif (autor: František Štorm), Comenia Sans (autor: Tomáš Brousil) a Comenia Script (autorka: Radana Lencová) jsou jako spojené nádoby :
"... Radana, Tomáš i já z toho kšeft máme, a relativně dobrý, poněvadž následkem těchto i jiných článků se Comenia v žebříčku prodejnosti dostala na 21. místo (7. 7. 2010)…”
“Ptáte se, jestli se přikláním k psaní spojitých kliček anebo stojatého nenapojovaného písma, jestli jsem se vůbec na vteřinu zamyslel nad didaktickými aspekty viděnými prismatem dětské motoriky? Je mi to upřímně jedno, hlavně když se o tom píše a obchod běží - to je to nejdůležitější v této složité době...." (
http://www.pismolijna.cz/typomonolog/?p=2102)
Autoři Comenie jsou typografové, takže ani je, ani jejich advisora, pana Jana Solperu (
http://www.lencova.eu/cs/gal_vyjadreni_jan_solpera), didaktické aspekty, natož pak dětská motorika zajímat nemusejí. Na tom není samo o sobě nic divného.
Akreditace MŠMT, která nejspíš bude v dohledné době písmu Comenia Script udělena, zamíchá pozicemi nakladatelství na trhu s učebnicemi a učebními pomůckami pro nejmladší školáky. Velká nakladatelství mohou významnou část trhu ztratit ve prospěch malých firem, např. nakladatelství Svět (provozující doménu lencova.eu). Comenia se pak vyšplhá na 1. místo v žebříčku prodejnosti.
Výborný marketingový tah !