Mgr. Petra Boháčková píše:
Dnes jsem měla telefonát od maminky budoucí prvňačky, co prý to je nové písmo, jestli nevím, zda se jím bude psát od září a že ona si nepřeje, aby se její dítě tímto písmem učilo psát.
Jak a co odpovědět?
No vzhledem k rychlosti školského soukolí bych to viděla tak za 5 let k použití.
Mimochodem v článku se hovoří o tom, že to bude volitelné (!), takže povinné tak za 8 let?
Maminku bych uklidnila, její holčičky se to týkat nebude zcela jistě
A co tomu říkám?
Je mi to fuk. V psacím písmu nevidím jen to psaní, ale také nácvik grafomotoriky, lehkého držení tužky/pera, uvolněné zápěstí... Díky psaní se děti učí pečlivosti a soustředění.
Hm, tak budeme dělat více grafomotorických cvičení a trénovat soustředění na jiných věcech.
A jestli to zamezí psát dětem "jako prasátka"?
Myslím si, že ne. Vždyť se podívejte, jak krásně děti píší v 1. - 2. ročníku a jak to nejde přečíst v 5. ročníku. No, tak to nepůjde přečíst už ve 4. ročníku. A nebo se to posune a kurzy luštění hieroglyfů budou trénovat učitelé na 2. stupni.
Sáhněme si do svědomí - když jsme si zapisovali přednášky na střední a vysoké škole, jaké písmo jsme zvolili, pokud jsme to chtěli všechno stihnout? PSACÍ! Protože na sebe písmena navazují, jdou plynule...
Ale slyším hlasy, že se už nestuduje s blokem ale s notebookem.
Pak je to ok a začněme od 3. ročníku vyučovat psaní všemi deseti. Aby se dosahovali rychlosti, která bude smysluplná.
Nedostala jsem se ve svých myšlenkách někam jinam?
Však vy si to přeberete