Ahoj Pavlíno,
máte určitě pravdu v tom, že nás "hodili do vody" aniž nás naučili plavat. První verze ŠVP podle toho vypadjí. Ale na mnoha školách se po těch několika letech již zase posunuli, spoustu věcí si uvědomili a začínají své ŠVP upravovat (vylepšovat) pod vlivem nových zkušeností. Viděl jsem již vynikajcí zpracování ŠVP (nejedno), které je nejen po formální stránce dobře udělané (viz inspekce), ale má i jasnou strukturu, která svědčí o tom, že škola se posunula a má jasno kam chce směřovat. Je ale pravdou, že takové školy mají většinou "osvícené" ředitele, kteří vědí co ŠVP je a k čemu jim to může být v dnešní době, kdy je boj o žáky. To mi dodává trochu optimismu.
Pokud mohu poradit: NIDV organizuje projekt KOnzultant, který spočívá v tom, že na školu přijede odborník, který si prostuduje Váš ŠVP a prodiskutuje s vámi případná problematická místa. Je o to velký zájem, protože to je velmi efektivní pomoc.