Zdravím Vás z Hustopečí u Brna,
zaujal mě Váš komentář ke kompetencím učitelů... Sám jsem 17 let působil na čtyřletém a víceletém gymnáziu - a mám, myslím, dobrou představu, o čem píšete.
Již 11. rokem působím (většinou souběžně s učitelováním) jako lektor programu ČTENÍM A PSANÍM KE KRITICKÉMU MYŠLENÍ (RWCT). Kursy tohoto programu jsou primárně zaměřené na metodiku, jak vést třídu, jaké postupy použít, když chci dosáhnout určitých cílů... A našimi cíli jsou i kompetence žáků.
Správná je Vaše úvaha, že souběžně s procvičováním klíčových kompetencí žáků bychom měli pracovat i na kompetencích učitelů. Myslím, že právě to kursy kritického myšlení nabízejí: Učí učitele používat rozličné aktivizující metody práce. A tím, že se učitelé během kursu ocitají v roli žáka - mají šanci nejen prožít si to, co z pozice učitele nepocítí, ale též vlastně sami aktivně pracují na svých kompetencích... Kromě toho si rozšiřují i databázi postupů a metod, jež jsou s to následně ve svém předmětu a ve své třídě použít.
Pokud byste měl zájem o zaslání zevrubnějších informací a konkrétní nabídky kursů, můžete mě kontaktovat na e-mailu:
liborkyncl@seznam.cz