Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Šikovné strategie
PříspěvekNapsal: pát 01. úno 2008 19:07:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Peter Krupka píše:
o Učitel vytváří řízené diskuse či dialogy, v nichž žáci zaujmou opačná stanoviska na určitou společenskou otázku.
o Učitel vhodnou volbou pracovních skupin vede žáky, aby dokázali druhému v případě potřeby pomoci.


o Učitel pomáhá žákům se sebehodnocením tak, aby se učili nesvalovat vinu na druhé, na prostředí, a nebo na své dispozice, ale naopak, aby vyzdvihli své silné stránky a u svých slabých stránek dokázali naznačit, jak je rozvíjet nebo kompenzovat.

Naustále se setkávám s žáky, kteří sami sebe hodnotí větou: "Já jsem hloupý." nebo "Já vím, že tam mám určitě chybu." "Já už jsem takový."

_________________
Tomáš


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Šikovné strategie
PříspěvekNapsal: pon 11. úno 2008 21:49:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Děkujeme všem, kteří se zapojili do první aktivity v Gymplišti.
Dnešním dnem ji uzavíráme, ale nikomu nebráníme případně se i později zapojit.
Jména nových členů, kteří se zapojili do této aktivity budou nesmazatelně vepsána do základního kamane naší komunity. Jim patří dík za odvahu a čas.
Pro Vaše obohacení jsme sem umístili souhrn všech strategií i s kratičkým komentářem.
Přispivatelům bude poslán mailem. ;)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Tomáš


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Šikovné strategie
PříspěvekNapsal: úte 12. úno 2008 19:29:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Paráda!

_________________
Petr Krupka


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Šikovné strategie
PříspěvekNapsal: čtv 14. úno 2008 10:25:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. led 2008 13:48:31
Příspěvky: 3
o Učitel často zařazuje do výuky samostatná vystoupení žáků.
o Učitel klade při skupinové práci důraz na pomoc slabším žákům.
o Žáci jsou vedeni k hodnocení vlastních výkonů i výkonů spolužáků.

o učitel hodnotí skupinovou práci žáků - tj. každého žáka a zpětně přijme sebehodnocení
žáků ve skupině

(Výsledkem hodnocení práce žáka ve skupině je pak např. známka ve tvaru 2/1, přičemž první známkou hodnotil žáka učitel a druhou ohodnotili žáka žáci v jeho pracovní skupině. Obě známky
mají stejnou váhu a jsou započítávany do klasifikace. Tento způsob hodnocení skupinové práce žáků věkové kategorie 15 - 18 let se mi osvědčil jako velmi účinný a vysoce pro žáky motivující. Skupinovou práci zařazuji po probraném tématickém celku, žáci mají možnost se připravit v rámci domácí přípravy a ve VH pak prezentují hotový produkt. Zvládnu tak 5 skupin žáků ( 32 žáků) ohodnotit jednotlivě s uplatněním požadavku RVP na sebehodnocení žáka. Dle mého názoru nelze skupinovou práci u zmíněné věkové kategorie žáků realizovat bez klasifikace - v tomto případě žáci skupinovou práci neberou příliš vážně a považují to spíše za odpočinek, ve kterém jim
nic "nehrozí").
V. Šedivá


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Šikovné strategie
PříspěvekNapsal: pát 15. úno 2008 14:52:38 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
o Učitel vede žáky k tomu, aby se naučili hodnotit svoji práci a práci druhých při práci ve skupině ( na projektu).
o Učitel vytváří řízené diskuse či dialogy, v nichž žáci zaujmou opačná stanoviska na určitou společenskou otázku.

o Učitel vede žáky k vytváření pravidel

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Šikovné strategie
PříspěvekNapsal: ned 23. srp 2009 22:12:45 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: úte 14. črc 2009 22:57:15
Příspěvky: 54
Jan Zouhar píše:
o Učitel vede žáky k tomu, aby se naučili hodnotit svoji práci a práci druhých při práci ve skupině ( na projektu).
o Učitel vytváří řízené diskuse či dialogy, v nichž žáci zaujmou opačná stanoviska na určitou společenskou otázku.

o Učitel vede žáky k vytváření pravidel



Učitel vede žáky k hodnocení a sebehodnocení na základě dohodnutých kritérií a struktury.

(žáky je skutečně nutno naučit hodnotit, struktura pomůže tomu, abychom se vyhnuli laciným prohlášením typu : dobrý, špatný, líbilo, nelíbilo... a donutíme žáky ke konkrétnosti.


Pěkný den přeje Andrea

_________________
Hezký den!

Andrea


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron