Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Šikovné strategie
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=11&t=133
Stránka 2 z 2

Autor:  Tomáš Pavlas [ pát 01. úno 2008 19:07:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie

Peter Krupka píše:
o Učitel vytváří řízené diskuse či dialogy, v nichž žáci zaujmou opačná stanoviska na určitou společenskou otázku.
o Učitel vhodnou volbou pracovních skupin vede žáky, aby dokázali druhému v případě potřeby pomoci.


o Učitel pomáhá žákům se sebehodnocením tak, aby se učili nesvalovat vinu na druhé, na prostředí, a nebo na své dispozice, ale naopak, aby vyzdvihli své silné stránky a u svých slabých stránek dokázali naznačit, jak je rozvíjet nebo kompenzovat.

Naustále se setkávám s žáky, kteří sami sebe hodnotí větou: "Já jsem hloupý." nebo "Já vím, že tam mám určitě chybu." "Já už jsem takový."

Autor:  Tomáš Pavlas [ pon 11. úno 2008 21:49:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie

Děkujeme všem, kteří se zapojili do první aktivity v Gymplišti.
Dnešním dnem ji uzavíráme, ale nikomu nebráníme případně se i později zapojit.
Jména nových členů, kteří se zapojili do této aktivity budou nesmazatelně vepsána do základního kamane naší komunity. Jim patří dík za odvahu a čas.
Pro Vaše obohacení jsme sem umístili souhrn všech strategií i s kratičkým komentářem.
Přispivatelům bude poslán mailem. ;)

Přílohy:
Dvanact_strategii.doc [32 KiB]
336 krát

Autor:  Peter Krupka [ úte 12. úno 2008 19:29:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie

Paráda!

Autor:  Věra Šedivá [ čtv 14. úno 2008 10:25:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie

o Učitel často zařazuje do výuky samostatná vystoupení žáků.
o Učitel klade při skupinové práci důraz na pomoc slabším žákům.
o Žáci jsou vedeni k hodnocení vlastních výkonů i výkonů spolužáků.

o učitel hodnotí skupinovou práci žáků - tj. každého žáka a zpětně přijme sebehodnocení
žáků ve skupině

(Výsledkem hodnocení práce žáka ve skupině je pak např. známka ve tvaru 2/1, přičemž první známkou hodnotil žáka učitel a druhou ohodnotili žáka žáci v jeho pracovní skupině. Obě známky
mají stejnou váhu a jsou započítávany do klasifikace. Tento způsob hodnocení skupinové práce žáků věkové kategorie 15 - 18 let se mi osvědčil jako velmi účinný a vysoce pro žáky motivující. Skupinovou práci zařazuji po probraném tématickém celku, žáci mají možnost se připravit v rámci domácí přípravy a ve VH pak prezentují hotový produkt. Zvládnu tak 5 skupin žáků ( 32 žáků) ohodnotit jednotlivě s uplatněním požadavku RVP na sebehodnocení žáka. Dle mého názoru nelze skupinovou práci u zmíněné věkové kategorie žáků realizovat bez klasifikace - v tomto případě žáci skupinovou práci neberou příliš vážně a považují to spíše za odpočinek, ve kterém jim
nic "nehrozí").
V. Šedivá

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ pát 15. úno 2008 14:52:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie

o Učitel vede žáky k tomu, aby se naučili hodnotit svoji práci a práci druhých při práci ve skupině ( na projektu).
o Učitel vytváří řízené diskuse či dialogy, v nichž žáci zaujmou opačná stanoviska na určitou společenskou otázku.

o Učitel vede žáky k vytváření pravidel

Autor:  Mgr. Andrea Baumannová [ ned 23. srp 2009 22:12:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie

Jan Zouhar píše:
o Učitel vede žáky k tomu, aby se naučili hodnotit svoji práci a práci druhých při práci ve skupině ( na projektu).
o Učitel vytváří řízené diskuse či dialogy, v nichž žáci zaujmou opačná stanoviska na určitou společenskou otázku.

o Učitel vede žáky k vytváření pravidel



Učitel vede žáky k hodnocení a sebehodnocení na základě dohodnutých kritérií a struktury.

(žáky je skutečně nutno naučit hodnotit, struktura pomůže tomu, abychom se vyhnuli laciným prohlášením typu : dobrý, špatný, líbilo, nelíbilo... a donutíme žáky ke konkrétnosti.


Pěkný den přeje Andrea

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/