Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Šikovné strategie https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=11&t=133 |
Stránka 2 z 2 |
Autor: | Tomáš Pavlas [ pát 01. úno 2008 19:07:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šikovné strategie |
Peter Krupka píše: o Učitel vytváří řízené diskuse či dialogy, v nichž žáci zaujmou opačná stanoviska na určitou společenskou otázku. o Učitel vhodnou volbou pracovních skupin vede žáky, aby dokázali druhému v případě potřeby pomoci. o Učitel pomáhá žákům se sebehodnocením tak, aby se učili nesvalovat vinu na druhé, na prostředí, a nebo na své dispozice, ale naopak, aby vyzdvihli své silné stránky a u svých slabých stránek dokázali naznačit, jak je rozvíjet nebo kompenzovat. Naustále se setkávám s žáky, kteří sami sebe hodnotí větou: "Já jsem hloupý." nebo "Já vím, že tam mám určitě chybu." "Já už jsem takový." |
Autor: | Tomáš Pavlas [ pon 11. úno 2008 21:49:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šikovné strategie |
Děkujeme všem, kteří se zapojili do první aktivity v Gymplišti. Dnešním dnem ji uzavíráme, ale nikomu nebráníme případně se i později zapojit. Jména nových členů, kteří se zapojili do této aktivity budou nesmazatelně vepsána do základního kamane naší komunity. Jim patří dík za odvahu a čas. Pro Vaše obohacení jsme sem umístili souhrn všech strategií i s kratičkým komentářem. Přispivatelům bude poslán mailem. |
Autor: | Peter Krupka [ úte 12. úno 2008 19:29:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šikovné strategie |
Paráda! |
Autor: | Věra Šedivá [ čtv 14. úno 2008 10:25:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šikovné strategie |
o Učitel často zařazuje do výuky samostatná vystoupení žáků. o Učitel klade při skupinové práci důraz na pomoc slabším žákům. o Žáci jsou vedeni k hodnocení vlastních výkonů i výkonů spolužáků. o učitel hodnotí skupinovou práci žáků - tj. každého žáka a zpětně přijme sebehodnocení žáků ve skupině (Výsledkem hodnocení práce žáka ve skupině je pak např. známka ve tvaru 2/1, přičemž první známkou hodnotil žáka učitel a druhou ohodnotili žáka žáci v jeho pracovní skupině. Obě známky mají stejnou váhu a jsou započítávany do klasifikace. Tento způsob hodnocení skupinové práce žáků věkové kategorie 15 - 18 let se mi osvědčil jako velmi účinný a vysoce pro žáky motivující. Skupinovou práci zařazuji po probraném tématickém celku, žáci mají možnost se připravit v rámci domácí přípravy a ve VH pak prezentují hotový produkt. Zvládnu tak 5 skupin žáků ( 32 žáků) ohodnotit jednotlivě s uplatněním požadavku RVP na sebehodnocení žáka. Dle mého názoru nelze skupinovou práci u zmíněné věkové kategorie žáků realizovat bez klasifikace - v tomto případě žáci skupinovou práci neberou příliš vážně a považují to spíše za odpočinek, ve kterém jim nic "nehrozí"). V. Šedivá |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ pát 15. úno 2008 14:52:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šikovné strategie |
o Učitel vede žáky k tomu, aby se naučili hodnotit svoji práci a práci druhých při práci ve skupině ( na projektu). o Učitel vytváří řízené diskuse či dialogy, v nichž žáci zaujmou opačná stanoviska na určitou společenskou otázku. o Učitel vede žáky k vytváření pravidel |
Autor: | Mgr. Andrea Baumannová [ ned 23. srp 2009 22:12:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Šikovné strategie |
Jan Zouhar píše: o Učitel vede žáky k tomu, aby se naučili hodnotit svoji práci a práci druhých při práci ve skupině ( na projektu). o Učitel vytváří řízené diskuse či dialogy, v nichž žáci zaujmou opačná stanoviska na určitou společenskou otázku. o Učitel vede žáky k vytváření pravidel Učitel vede žáky k hodnocení a sebehodnocení na základě dohodnutých kritérií a struktury. (žáky je skutečně nutno naučit hodnotit, struktura pomůže tomu, abychom se vyhnuli laciným prohlášením typu : dobrý, špatný, líbilo, nelíbilo... a donutíme žáky ke konkrétnosti. Pěkný den přeje Andrea |
Stránka 2 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |