Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Motivace žáků k zodpovědnosti za své hodnocení
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=112&t=1067
Stránka 1 z 1

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ pon 21. zář 2009 14:21:39 ]
Předmět příspěvku:  Motivace žáků k zodpovědnosti za své hodnocení

Problematikou motivace a hodnocení žáků se zabývá zajímavý článek na rvp.cz od ing. Mádra.
Přenesení větší zodpovědnosti za získání dobrého hodnocení na žáka je podle mne nejlepší cesta. On by měl mít zájem získat co nejvíce bodů, ze kterých se hodnocení skládá. Ne abychom my "honili" žáka, protože u něj máme málo známek.

http://clanky.rvp.cz/clanek/c/O/4590/HO ... VACE.html/

Autor:  Jiří Vetýška [ úte 22. zář 2009 16:08:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motivace žáků k zodpovědnosti za své hodnocení

Jenda zde otevřel velmi zajímavé téma a odkázal na přínosný článek. Pojďme přinášet další nápady :idea: jak motivovat žáky k větší zodpovědnosti za své lepší hodnocení.

Autor:  Mgr. Dana Votrubcová [ úte 22. zář 2009 17:56:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motivace žáků k zodpovědnosti za své hodnocení

Přeji hezký den.
Dovolím si přidat malou zkušenost s daným tématem. Podotýkám, že učím na střední odborné škole. Do 4. ročníků jsme v našem ŠVP zařadili předmět PROJEKT ( je specifikován dle zaměření - v cestovním ruchu a v gastronomii). Tento předmět je uspořádán do modulů, vyučují dva vyučující. Žáci pracují ve skupinách, kde si rozdělí role. Na vylosovaném tématu pracují určený počet hodin ( caa 16), pak práci veřejně prezentují. Na jejich hodnocení se podílejí z části spolužáci, částečné bodové rozhraní je věnováno jejich vlastnímu hodnocení a zbývající část celkového hodnocení provedou vyučující. Na předešlých náhodných projektových výukách jsme si způsob hodnocení ověřili, nyní však začínáme vyučovat " naostro".
Zkušenosti se zvyšováním odpovědnosti a s motivací žáků Vám napíšu za 5 týdnů.

Autor:  Katarína Kalvodová [ sob 01. kvě 2010 9:25:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motivace žáků k zodpovědnosti za své hodnocení

Naprosto souhlasím s názorem pana Zouhara.
...a nabízím svůj pohled na věc :)
Totiž - pokud chceme zapojit žáky do procesu hodnocení, potřebujeme k tomu nástroje.
Změna myšlení, která se nazývá reforma školství, je proces dlouhodobý a z vlastní zkušenosti mohu říct, že evaluačně myslet je pro mne jako pro pedagoga startovní čára pro evaluační myšlení žáků. A funguje to SKVĚLE :P Osvědčilo se mi také propojení technik coachingu a evaluace. Efektivní způsob myšlení. Dává mi to zabrat - překrývat stará dogmata a paradigmata :roll: , návyky a postoje....ale vyplácí se. Efektivita mne až šokuje :o :D
Mrzí mne, že postup je těžší, než by byl, kdyby jsme nemuseli nástroje vytvářet sami.
Aspoň že nám instituce, nabízející další vzdělávání pomáhají....
Nebo že by pomohly i vysoké školy pedagogické a svým absolventům dávaly do výbavy jak kompetence, tak nástroje?...Já vím, v tom druhém případě jsem asi trochu snílek :roll: :D
Zdraví Vás
Katka

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/