Dobrý večer, chtěla bych se zeptat, zda- li je možné integrovat dítě se středně těžkou mentální retardací do běžné třídy ZŠ? Z mého hlediska a také jak jsem se dočetla, patří tyto děti do speciální školy, ale někde se stala chyba a v 1. třídě s 28 dětmi se mi objevil žáček, který byl po vyšetření PPP před vstupem do školy, zařazen na ZŠ. Samozřejmě bylo již od počátku patrné postižení, ale poradna se nedala uspíšit k v co nejčasnějšímu znovupozvání a znovuvyšetření dítěte. Až na druhý pokus se smilovala a žáčka vyšetřila znova. Bohužel čekám stále na posudek PPP, takže nevím, jaké konečné stanovisko bude, ale shodou okolností a matčinou dobrou vůlí se mi do ruky dostala zpráva od klinického psychologa, že dítě je středně těžce mentáně retardované na horní hranici a mentální věk dítěte je místo 7,8 let, 4 roky. Tato zpráva byla určena dětskému lékaři, takže bych vlastně o této situaci neměla ani vedět. Vůbec nevím, co dělat, jestliže poradna dítě nebude hodnotit stejně jako psycholog, z čehož mám největší obavy. Dále jsem také bezradná, protože i přestože nemám podloženo, zadávám dítěti práci vhodnou pro předškoláky, což samozřejmě nemůže také zvládnout. Jakožto pedagog prvního stupně s praxí dvou let si v této problematice nevím rady a především vůbec nerozumím, že takovéto dítě mohlo být zařazeno do běžné první třídy. Je vůbec možné, že poradna při vyšetření před nástupem dítěte do školy jeho mentální způsobilost nezjistila a dítko nechala napospas ve třídě, kde nemá možnost zažít ani malinko úspěchu, pokud bych po něm chtěla, co bych měla chtít!? Budu moc ráda kolegyňky a kolegové, jestli někdo zareagujete... Moc děkuji, krásný zbytek večera. Lenka
|
|