Mgr. Martina Glazerová píše:
Dobrý den,
Je to složitá otázka a nelze na ni jednoznačně odpovědět.
Ale mohu se přiklonit spíše k tomu názoru, že pro žáka s LMP je určitě příjemnější být v kolektivu stejně rovných spolužáků, kde vyniká svými výkony, než být v běžné ZŠ za "autsider".
Setkala jsem se s tím,téměř v každé třídě běžné ZŠ byl žák, kt. měl velké výukové potíže, potřeboval stálou individuální péči,kt. mu v počtu 30 žáků nemůžete stále zajistit a z různých důvodů byl stále na klasické ZŠ, i když z mnoha předmětů propadal...No a k výukovým problémům se časem přidaly výchovné problémy, protože tempu třídy nestačil.
Martina G.
Zdravím všechny diskutující, zdravím Martinu,
ano, naprosto souhlasím. V našich podmínkách se děti znají od předškolního věku. Zkušenosti mám takové, že obvykle ve 3. třídě dítě dosáhne i s osobním asistentem svých možností. Pokud pak už nestačí, je nejlepším řešením přestup do speciální školy.