Hezký den,
v RVP-G se na straně 84 píše:
Pro úspěšnou realizaci RVP G je nutné vytvářet podmínky pro praktické činnosti (laboratorní cvičení, praktická cvičení), realizaci seminářů, výuku ICT, jazyků apod., na které je nutno žáky dělit do menších skupin. Z tohoto důvodu je minimální průměrný počet vyučovacích hodin ve třídě za týden, včetně nezbytného dělení tříd (hodnota H – § 2, odstavec 2, písmeno b, vyhlášky č. 492/2005, o krajských normativech, ve znění pozdějších předpisů), stanoven na 53 pro všechny ročníky čtyřletého gymnázia a vyššího stupně víceletých gymnázií.Dost mě tam zaráží údaj o normativu - 53 minimální průměrný počet vyučovacích hodin ve třídě za týden!
S tímto školním rokem a naběhnutím ŠVP v primě jsme byli z ekonomických důvodů donuceni nedělit žádné předměty (tedy kromě těch s povinným dělením). Například nemáme půlené matematiky, český jazyk apod (angličtinu samozřejmě ano), jelikož prý kdosi

pozapomněl přidat do normativu peníze pro nižší stupeň osmiletých gymnázií (ZŠ navýšení získaly).
Po vytvoření prvního návrhu učebního plánu na gymnáziu (1.-4. ročník) jsem byl vyděšen množstvím povinných půlených hodin, protože v současnosti naše škola nemá finance ani na půlení v nižším gymnáziu, natož na 53 ( průměrný počet vyučovacích hodin ve třídě za týden) hodin na vyšším. Dojde společně se spuštěním ŠVP k navýšení normativu? Pokud ne,
nelze dodržet tento požadavek RVP-G.
PS hodlá někdo intervenovat o navýšení normativu na nižším stupni gymnázia (prima-kvarta), podle propočtů potřebujeme po naběhnutí ŠVP až do kvarty jednoho vyučujícího navíc! současná tendence je opačná
