Dovolím si požádat o upřesnění otázky. Ptáte se, jestli je třeba vypracovat učební plán pro každou úroveň zvlášť.
Učební plán je ona tabulka - často kapitola 4 v ŠVP - ve které ja napsáno, jaké předměty škola učí a kolik hodin kterému věnuje, dále v poznámkách specifikuje, jak předměty vznikly.
Učební osnovy jednotlivých předmětů představují náplň těchto předmětů - často obsáhlá kapitola 5 - a musí v nich být napsány minimálně očekávané výstupy (žák vede rozhovor ...), učivo, které vede k naplnění těchto výstupů (slovní zásoba ...) a vše přiřazeno do ročníků. Dobré je zde také uvádět výstupy a učivo, které je přebráno z průřezových témat a nejlépe k tomu poslouží další sloupec (pokud osnovy píšete do tabulky), kde je na příslušné průřezové téma poukázáno.
Teď k odpovědi na Vaši otázku. Je-li hodinová dotace jednotlivých úrovní jazyka různá, je třeba uvést vše správně v učebním plánu - hlavně dobře okomentovat v poznámkách - případně udělat učební plány dva, nebo dokonce školní vzdělávací programy dva (podobný případ máme s matematikou na našem gymnáziu - dva úplně odlišné učební plány). Náplň angličtiny pak bude různá - to bude zase dobře uvedeno v osnovách (buď v různých ŠVP budou různé osnovy, nebo v jednom ŠVP budou dvoje osnovy pro různé typy hodinových dotací.
Je-li hodinová dotace v obou úrovních vvýuky jazyka stejná, jen se liší náplň, uvedete to pouze v osnovách (učební plán se neliší). Uvést to lze např. do jedněch osnov s tím, že označíte, které učivo se týká obou úrovní a které jenom té vyšší.
Podívejte se na ŠVP pilotních škol pro inspiraci - třeba
http://www.jaroska.cz, tam naleznete odskok.
Odpověděl jsem Vám? Jestli ne, neváhejte se dále zeptat - a budeme rádi, když se sem na Gympliště podíváte častěji, případně, když se zaregistrujete
.
Srdečně zdravím a přeji dostatek sil do práce.