Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Co a jak zapisujete do učebních plánů?
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=12&t=13
Stránka 2 z 3

Autor:  Jitka Krausová [ čtv 17. led 2008 8:57:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?

Malinko se přidám k Vaší diskuzi. Možná není špatné, někde v ŠVP viditelně upozornit na variantu dvou úrovní cizího jazyka( např. v charakteristice vyučovacího předmětu).zaujal mne,ale spíše dotaz na průřezová témata(PT). Zkoušeli jsme několik variant zapsání PT, nakonec zvítězila samostatná tabulka(přehled) zařazení PT a jejich okruhů do příslušných ročníků.
Držím palce :)

Autor:  martina [ pát 15. úno 2008 18:32:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?

Dobrý den, ráda bych se informovala na týdenní časovou dotaci v jednotlivých ročnících. V učebním plánu Gymnázia J. Keplera je časová dotace v 1. pololetí čtvrtého ročníku 31 hodin a v 2. pololetí 23 hodin. Je tedy možné časovou dotaci díky nepravidelnému rozvržení výuky zprůměrovat (pro čtvrtý ročník na tomto gymnáziu vychází 27 hodin týdně a to je minimální časové dotace)? Děkuji. :?:

Autor:  Peter Krupka [ pát 15. úno 2008 20:01:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?

Ano, je to tak.
Dokonce to můžete vypočítat třeba pro každý týden jinak, nebo pro každý předmět jinak. Třeba si řeknete, že na lyžařském kurzu mají žáci tělesnou výchovu 30 hodin. Vzhledem k tomu, že chcete mít týdenní hodinovou dotaci Tv 2 hodiny a je celkem smysluplné počítat 35 týdnů výuky, máte "rozdělit" ještě 40 hodin Tv. Ale pozor - v tom případě musíte počítat s tím, že třeba čeština v týdnu, kdy jsou lyže, neproběhla, a že musíte "rozdělit" i tyto hodiny.
Však si napište do gymnázia J. Keplera určitě Vám ochotně odpoví na další případné otázky.

Autor:  martina [ úte 19. úno 2008 15:02:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?

Dobrý den, opět bych potřebovala radu. V naší škole bychom chtěli ŠVP stavět na tom, že student bude mít možnost vybírat si z velkého počtu seminářů a vlastně si tak sám určí, kterým směrem se chce profilovat. Nejsme si však zcela jisti, zda maturitní zkoušku z volitelného předmětu můžeme podmínit účastí na seminářích, tj. zavést semináře povinné (dle výběru maturitního předmětu).
Děkuji.

Autor:  Tomáš Pavlas [ úte 19. úno 2008 18:28:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?

Pokusím se Vám odpovědět. Ze znění platného zákona vyplývá:Ředitel školy určí nabídku povinných zkoušek podle rámcového vzdělávacího programu, dále stanoví formu, témata a termíny konání těchto zkoušek. Není, ale zde stanoveno, že stanoví také podmínky pro možnost se k maturitní zkoušce přihlásit. Asi do podmínek nelze zahrnout absolvování semináře. Je ale asi rozumné, aby seminář k maturitní zkoušce připravil a vybavil žáky takovými dovednostmi, které se jim budou špatně získávat mimo něj. Cílem asi není docházka na předmět - seminář, ale schopnosti a dovednosti, které žák u maturitní zkoušky předvede. Forem dle zákona je více. Proto je na Vás, jakou formu a úroveň si dohodnete, a ředitel Vaší školy posléze stanoví.
Doufám, že jsem Vám na Váš dotaz odpoveděl.

Autor:  Hana Maiwaelderová [ stř 20. úno 2008 16:48:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?

Ahoj všichni. Zrovna debatujeme o maturitě a seminářích. V rámcovém programu jsme našli tuto větu:Pro profilovou část maturitní zkoušky ředitel školy určí nabídku povinných zkoušek, jejichž obsah je v souladu s učebními osnovami povinných vyučovacích předmětů vymezených ve školním vzdělávacím programu a s učebními osnovami maturitních seminářů.
Rozumíme tomu dobře, když si myslíme, :P že učivo, které se neprobere v povinném předmětu a probere se v semináři, může být zařazeno jako součást maturitní zkoušky tohoto předmětu?
Příklad: student v povinné matematice neprobere komplexní čísla, toto učivo bude zařazeno do maturitním semináři z matematiky. Je možné, aby téma "Komlexní čísla" bylo zařazeno jako jedno z témat maturitní zkoušky?

Autor:  Tomáš Pavlas [ čtv 21. úno 2008 16:03:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?

Myslím, že jste to pochopili zcela správně. Profilová část maturitní zkoušky musí vycházet z Vašeho ŠVP, ale může být nad úrovní uvedenou v RVPG. Příklad, který jste použila, je, domnívám se, vhodný.

Autor:  Jitka Krausová [ pon 25. úno 2008 20:11:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?

Myslím si, že se tímto výše popsaným způsobem také dá zajistit určitá profilace školy.Ale při této souvislosti mne napadá další zajimavost - zavedení více forem zkoušek profilové části maturity.Zamýšleli jste se někdo nad vypracováním maturitní práce, nad její obhajobou? Kdy práce zadávat, jak náročné,...

Autor:  Peter Krupka [ pon 25. úno 2008 21:18:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?

Jitka Krausova píše:
Zamýšleli jste se někdo nad vypracováním maturitní práce, nad její obhajobou? Kdy práce zadávat, jak náročné,...

Ano, zamýšleli. Naši studenti už sedm let vypracovávají maturitní práce, každý má jednoho vedoucího práce, mají na to půl roku. Pak probíhají obhajoby. Úspěšné obhájení je podmínkou klasifikace z volitelného předmětu. To je stav dnes.
U maturit podle nových pořádků máme zařazeno, že jedna ze zkoušek profilové části je povinně obhajoba práce - mechanizmus zůstane stejný, jen bude o obhajobu víc - právě u maturitní zkoušky.
Máme s tím perfektní zkušenosti, každoročně tak deset úspěšných SOČek apod.

Autor:  RNDr. Zdeněk Bergman [ úte 15. dub 2008 14:55:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?

hanka píše:
Ahoj všichni. Zrovna debatujeme o maturitě a seminářích. V rámcovém programu jsme našli tuto větu:Pro profilovou část maturitní zkoušky ředitel školy určí nabídku povinných zkoušek, jejichž obsah je v souladu s učebními osnovami povinných vyučovacích předmětů vymezených ve školním vzdělávacím programu a s učebními osnovami maturitních seminářů.
Rozumíme tomu dobře, když si myslíme, :P že učivo, které se neprobere v povinném předmětu a probere se v semináři, může být zařazeno jako součást maturitní zkoušky tohoto předmětu?
Příklad: student v povinné matematice neprobere komplexní čísla, toto učivo bude zařazeno do maturitním semináři z matematiky. Je možné, aby téma "Komlexní čísla" bylo zařazeno jako jedno z témat maturitní zkoušky?


Ano, to se ale týká jen profilové části maturit. V RVP se taky píše, že formuluje "očekávanou úroveň vzdělání stanovenou pro všechny absolventy jednotlivých etap vzdělávání". Zdůrazňuji "všechny absolventy" - nikoli maturanty. Tedy tím, co je předepsáno v RVP musí projít všichni absolventi a nemohou se tomu vyhnout volbou seminářů. Ty jsou vlastně jen k navýšení vzdělávacího obsahu nad rámec RVP a slouží třeba k profilaci školy. A mimochodem - ta komplexní čísla jsou v požadavcích k maturitě. Viz Katalog společné časti... :(

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/