Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Integrované předměty? https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=12&t=14 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Lenka Urbanová [ úte 23. říj 2007 18:49:53 ] |
Předmět příspěvku: | Integrované předměty? |
Jak se díváte na možnost využití integrovaných předmětů? Co se vám osvědčuje integrovat a co ne? |
Autor: | sibova@vuppraha.cz [ sob 27. říj 2007 12:25:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Integrované předměty? |
Integrovat je jistě potřebné a předmět se stane atraktivnější. Nemá ovšem smysl integrovat za každou cenu. Podmínkou smysluplné integrace je vysoká úroveň komunikace a spolupráce mezi učiteli. Pokud toto na škole nefunguje, nemá smysl se do integrace pouštět. Také není vhodné postavit integraci zdánlivě "neslučitelných předmětů" na jednom osvíceném kolegovi. Pokud komunikace a spolupráce funguje, lze integrovat takřka "vše se vším". Více například o integrovaném ICT do Českého jazyka na http://www.rvp.cz. |
Autor: | Lenka Urbanová [ ned 28. říj 2007 21:36:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Integrované předměty? |
Děkuji Martě Sibové, naší "pilotce", za příspěvek. Bez výborné spolupráce a bez komunikace na vysoké úrovni tedy po integraci raději nepokukovat, rozumím. Prosím, povězte nám, vy ostatní, jak se u vás ve škole stavíte k integraci předmětů. Co se vám osvědčilo? |
Autor: | Tomáš Pavlas [ čtv 15. lis 2007 21:58:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Integrované předměty? |
U nás na škole jsme využili švp k tomu, abychom se pokusili integrovat v těch oblastech, kde se nám zdálo, že by to pro nás mohlo být přínosné. Například naše zkušenost s předmětem informatika a výpočetní technikou byla taková, že je to předmět, který by se šikovněji vyučoval provázaný s přímou aplikací v hodinách, a to především matematiky a českého jazyka. Proto jsme ICT integrovali především do těchto dvou předmětů. Jaké máte zkušenosti vy s integrací? |
Autor: | Jiří Posselt [ čtv 31. led 2008 14:15:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Integrované předměty? |
"Například naše zkušenost s předmětem informatika a výpočetní technika byla taková, že je to předmět, který by se šikovněji vyučoval provázaný s přímou aplikací v hodinách, a to především matematiky a českého jazyka. Proto jsme ICT integrovali především do těchto dvou předmětů. Jaké máte zkušenosti vy s integrací?" Do integrace předmětů jsme se v první fázi nepouštěli. Velmi by mě, pane kolego, zajímalo "technické pozadí" Vaší integrace IVT do hodin ČEJ a MAT. Znamená to, že jste hodiny z dotace IVT přiřkli češtině a matematice??? Už tak je jich v učebním plánu málo... Děkuji za odpověď! |
Autor: | Peter Krupka [ čtv 31. led 2008 20:54:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Integrované předměty? |
Já se přidám - u nás jsme skutečně hodinovou dotaci informatiky přiřkli češtině a přírodovědným předmětům. Jde totiž o to, co má vlastně být náplní základní povinné informatiky. Podle nás jde právě o uživatelské ovládání základních možností počítače a běžného softwaru - texty, prezentace, tabulky. Náplní češtiny jsou možnosti textových editorů z hlediska kontroly pravopisu, typografická pravidla a "štábní" kultura dokumentů - a žáci mají povinnost odevzdávat některé práce elektronicky, v přírodovědných předmětech (fyzika, chemie) zase jde o prezentace a protokoly - opět mají žáci nějaké povinnosti. Základní ovládání se žáci naučí v předmětu informatika, užití je pak na těchto předmětech. Co se týče dalšího - pokročilejší užití (video, fotky, excel do hloubky, ale taky nastavení routerů či wifi, Apple a MacOS atd.). ale třeba i programování - to je náplní volitelných předmětů. Taky bych rád znal další zkušenosti či praxi v jiných školách. Děkuji za informace. |
Autor: | Jitka Krausová [ pát 01. úno 2008 22:25:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Integrované předměty? |
Také se přídám.Integrovali jsme ICT nejen do přírodovědných předmětů ( F,Ch,Bi),ale vyučující estetiky to zkoušejí také ve výtvarné výchově s využitím digitálních technologií.Je to stále o lidech... Jitka |
Autor: | Tomáš Pavlas [ pát 01. úno 2008 22:41:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Integrované předměty? |
Na přímý dotaz po "technické" stránce integrace ICT mohu odpovědět následující: hodiny ICT jsou opravdu přiděleny ČJ, M a dalším volitelným předmětům. "Specifickou část" z tohoto oboru vyučují u nás ve spolupráci s učitelem IVT. V bloku, kde je posílena výuka matematiky, je výuka ICT zcela v rukou vyučujících ICT. |
Autor: | Peter Krupka [ sob 02. úno 2008 13:52:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Integrované předměty? |
Nemůžu se zbavit dojmu, že celý křik Společnosti českých informatiků (neznám přesné jméno) koncem loňského školního roku, který vedl k tomu, že se do rámcového uč. plánu do ICT daly další dvě povinné hodiny, byl celý způsoben neznalostí problematiky. U nás to znamenalo jedinou formální změnu - do poznámek v uč. plánu jsme napsali, že ty dvě hodiny navíc jsou právě do ČJ a přír. předmětů integrovány. Fakticky už byly, náplň předmětů se tedy nezměnila. |
Autor: | Tomáš Pavlas [ sob 02. úno 2008 14:27:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Integrované předměty? |
Nevím, nedovedu to přesně posoudit, ale myslím si, že byl veden upřímnou snahou reagovat na změny v oblasti informačních technologií. A hlavně na požadavky na kvalitní zvládnutí těchto technologií. Domnívám se ale, že nejlepší možnost zvládnout určitou technologii je právě tam, kde ji hned využívám. Třeba i na velmi vysoké úrovni. Pak to totiž není teorie, kterou je třeba se učit, protože chci jedničku, ale potřeba cosi pomocí IT vyjádřit nebo zpracovat atd. A motivace je úplně jiná. Možná by bylo fajn, kdyby se do této diskuse zapojil někdo z "tábora" informatiků. Vím, že mezi registrovanými jich pár je. Rád se obohatím o pohled z jiné strany. A myslím, že nebudu sám. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |