Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Praktika v I.ročníku
PříspěvekNapsal: úte 05. úno 2008 16:32:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 04. úno 2008 8:28:44
Příspěvky: 19
Dobrý den,pane Pavlas

chtěla bych se zeptat, jaké argumenty jste měli pro začlenění praktických cvičení z chemie, fyziky a biologie do I. ročníku? Naši vyučující argumentují, že musíme nejprve studenty látce naučit, teprve potom dělat praktika, tím se nám ale praktika protáhnou až do III. ročníku povinně pro všechny studenty a není možné dojít k profilaci studenta již v nižším ročníku. Jak je mohu přesvědčit?
Děkuji za odpověď.
> I. Frýbová


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praktika v I.ročníku
PříspěvekNapsal: úte 05. úno 2008 17:08:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Děkuji za dotaz.
Praktika - laboratorní práce - jsme v předcházejícím učebním plánu měli v 1.-3. ročníku. Domnívali jsme se spolu s vyučujícími těchto předmětů, že je vhodné, aby si žáci mohli občas něco vyzkoušet v praxi. Když jsme stavěli nový učební plán, tak jsme ve třetím a čtvrtém ročníku dali mnohem větší prostor volitelným předmětům. Proto jsme praktika zařadili jen do prvního ročníku. Jedním z dalších cílů - argumentů bylo, že je vhodné, aby si naši žáci našli k přírodovědným a technickým předmětům vztah. Většinou v pozdějších ročnících na ně Fy, Che a Bi působí značně odrazujícím způsobem- zřejmě pro svou časovou náročnost. :) Laboratorní práce ve druhém a třetím ročníků už mají jen ti žáci, kteří si vybrali přírodovědný blok volitelných předmětů a nebo matematicko-technický blok volitelných předmětů. Ostatní mají jiné volitelné předměty. A potřeba specializace vycházela z potřeb našich žáků, které jsme si zjišťovali v rámci dotazníkového šetření.
Nevím, jestli je tato zkušenost přenosná a nevím, jestli jsem Vám odpověděl. Ale snad ano. Budeme rádi, když připojíte i Vy svůj názor.

_________________
Tomáš


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praktika v I.ročníku
PříspěvekNapsal: čtv 07. úno 2008 14:53:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:35
Příspěvky: 17
Dobrý den, pokud byste chtěla informace o zajímavém řešení této problematiky, obraťte se na pilotní gymnázium v Českých Budějovicích (http://www.goncb.cz/, předmět se jmenuje Přírodovědná praktika). Tam si s praktiky poradili velmi originálně, mají je také jen v prvním a druhém ročníku a dobře jim vztah praktik a teorie funguje. Podrobnější popis předmětu najdete také na stránkách Pilotu G (http://www.pilotg-gp.cz/) v části příklady dobré praxe.
Marta


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praktika v I.ročníku
PříspěvekNapsal: ned 10. úno 2008 15:41:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Také přeji dobrý den a musím konstatovat, že u nás převládl názor stejný jako u Tomáše.Vyučující mají potřebu "nalákat žáky" na tyto předměty. A především, aby praktická cvičení předmět spíše" zlidštila"a ukázala,že se není čeho obávat a proto - není na co čekat.Každé propojení s praktickými dovednostmi je důležité v kterémkoliv ročníku.Pokud se Vám zdá praktikum každý týden časté u některého předmětu, lze střídat všechny tři ( ideální je např.Bi,F,Ch).

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praktika v I.ročníku
PříspěvekNapsal: ned 10. úno 2008 17:06:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
U nás máme praktika zařazena různě, jak to celkové součty hodin v ročnících dovolovaly. Máme je tedy i okamžitě od začátku. Navíc, žádné debaty o vhodnosti či nevhodnosti nezazněly - ani jsme neměli potřebu. Máme asi pocit, že prostě prakticky lze procvičovat okamžitě to, co právě děláme, nebo i opakovat to, co jsme dělali třeba loni. Náplň praktik se právě jejich zařazení uzpůsobí.
Jediné, kde jsme to řešili, byla praktika v sekundě - jako volitelný předmět. Tam jsme zařadili praktika jen těch předmětů, které už žáci znají - aby se mohli rozhodnout, co si vybrat.

_________________
Petr Krupka


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron