Děkuji za dotaz.
Praktika - laboratorní práce - jsme v předcházejícím učebním plánu měli v 1.-3. ročníku. Domnívali jsme se spolu s vyučujícími těchto předmětů, že je vhodné, aby si žáci mohli občas něco vyzkoušet v praxi. Když jsme stavěli nový učební plán, tak jsme ve třetím a čtvrtém ročníku dali mnohem větší prostor volitelným předmětům. Proto jsme praktika zařadili jen do prvního ročníku. Jedním z dalších cílů - argumentů bylo, že je vhodné, aby si naši žáci našli k přírodovědným a technickým předmětům vztah. Většinou v pozdějších ročnících na ně Fy, Che a Bi působí značně odrazujícím způsobem- zřejmě pro svou časovou náročnost.

Laboratorní práce ve druhém a třetím ročníků už mají jen ti žáci, kteří si vybrali přírodovědný blok volitelných předmětů a nebo matematicko-technický blok volitelných předmětů. Ostatní mají jiné volitelné předměty. A potřeba specializace vycházela z potřeb našich žáků, které jsme si zjišťovali v rámci dotazníkového šetření.
Nevím, jestli je tato zkušenost přenosná a nevím, jestli jsem Vám odpověděl. Ale snad ano. Budeme rádi, když připojíte i Vy svůj názor.