Dobrý den,
chtěl bych ještě zmínit, že učím na středisku školy Voš a Sš, které je zaměřeno na SŠ, SOU a Prakt. š.
Romští žákové navštěvují každý typ vzd., který jsem uvedl. Nejvíce jich je na Prakt. š. a na SOU. a souhlasím s tím, že pokud studují maturitní obory, tak jsou motivovanější a problémy s nimi nevybočují z normálu
Jednoho žáka, kterého učím, hodnotím dokonce jako žáka, který má šanci na VŠ a to je z dětského domova a jeho rodina je v Anglii.
Pokud jde ale o SOU a Prakt. š., tak zde vidím jeden velmi vážný problém. Jde o školu v severních čechách, kde je vysoká nezaměstnanost a proto mnoho žáků Romských i neromských chodí do školy kvůli přídavkům. Nemají zájem o studium, ze stran rodičů není kvalitní podpora a jak vypadají hodiny si asi dokážete představit sami. V takovém prostředí je začleňování velice obtížné, jelikož ze stran žáků není zájem. To bych chtěl u tohoto tématu vyzdvihnout - zájem ze strany začleňovaných žáků.