Václav Ruprecht píše:
Jeden můj kolega poskytuje vypracované maturitní otázky studentům.... Můj názor je, poskytnout témata a ať si je každý vypracuje sám. Ten kdo si to poctivě vypracuje, nemůže mít u maturity problém... Jaký je váš názor?
Nejdříve definujte pojmy
a) maturitní otázky
b) témata maturitních otázek
c) vypracované "otázky"
Otázky a témata jsou skoro to samé a odpovídá to probíraným tématům a následně i otázkám u maturity. V podstatě to je jenom strukturovaná osnova učiva z předmětu za celé období. Školy mají mít zveřejněné ŠVP a v tom o probíraná témata a tak tedy mají být žákům zveřejněná a známá.
Vypracované otázky jsou v dnešní době normální zhuštěné učební materiály k doplnění výkladu učitelů při prezenční výuce nebo moderní výuce formou e-learningu. Není zaručená kvalita a správnost materiálu, ale je projevem svobody projevu a svobodné volby z čeho se žák chce učit, nebo co chce zveřejnit, když chce na internet vložit své vlastní přípravy. Vzniká tak sice nepřehledný chaos ve které se těžko hledá správný a původní zdroj informací, ale o to víc si žáci váží toho, co je učí jejich učitelé. Záleží na tom, jak efektivně žák dovede pracovat s informacemi a naučit se vyučovanou problematiku tak, aby při přezkoušení, a tím je i maturitní zkouška, předvedl co umí a jak tématu porozuměl a umí ho prezentovat a používat.