Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Pár dalších otázek, které se týkají autoevaluace
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=13&t=41
Stránka 1 z 1

Autor:  Peter Krupka [ stř 24. říj 2007 21:09:08 ]
Předmět příspěvku:  Pár dalších otázek, které se týkají autoevaluace

Připojuji několik dalších otázek:

- Co to vlastně autoevaluace je?
- Je nějaký rozdíl mezi autoevaluací a analýzou školy?
- Jak máme vlastně začít? (s analýzou školy i s autoevaluací)
- Jaké je místo autoevaluace školy v ŠVP?
- Nakolik je autoevaluace pro školu náročná?
- Co všechno máme hodnotit?
- Jak má hodnocení vypadat?
- K čemu vlastně autoevaluace slouží?
- Kde je zmínka o autoevaluaci v legislativě?
- atd.

O každé z předchozích otázek je možné diskutovat, můžou být různé názory. Jen je asi třeba položit je konkrétněji. Prosím, ptejte se!
Všechny zdravím
Petr Krupka

Autor:  Lucie Slejšková [ pát 26. lis 2010 18:52:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pár dalších otázek, které se týkají autoevaluace

A přidám ještě jednu otázku - je podle vás současná snaha ministerstva zrušit povinnou autoevaluaci dobrým nápadem? Více tady.

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ sob 27. lis 2010 16:50:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pár dalších otázek, které se týkají autoevaluace

Možná by nám na některé otázky odpověděl článek, který je uveřejněn zde.

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ pát 03. pro 2010 10:54:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pár dalších otázek, které se týkají autoevaluace

Podnětné zkušenosti z Holandska jsou zde. Je to nepřímá odpověď na úvahy o zrušení autoevaluace?

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ ned 05. pro 2010 11:10:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pár dalších otázek, které se týkají autoevaluace

Praktické zkušenosti z dlouhodobého využívání autoevaluace najdete zde.

Autor:  Peter Krupka [ ned 05. pro 2010 11:35:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pár dalších otázek, které se týkají autoevaluace

Jestli jsou úvahy o zrušní povinné autoevaluace školy úvahy správným směrem neumím zatím říci, otvírá to mnoho otázek, Jen bych řekl, že škola je snad jediná státní instituce, která si
1) sama určí, co bude vlastně dělat - obsah učiva (v rámci jistých pravidel - RVP, autonomie je ale velká - a jsme za ni rádi)
2) sama určí, jak to vlastně bude dělat - metody práce (to jsme taky rádi, že máme volnost)
3) a sama si nakonec vyhodnotí, jestli se jí to daří.

Volnost je dobrá díky rozdílným podmínkám každé školy, ale nějaká supervize ze strany státu je asi třeba. ČŠI za tuto supervizi nepovažuji. Až se změní v instituci podobnou holandské inspekci, pak ano.

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ sob 18. pro 2010 12:00:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pár dalších otázek, které se týkají autoevaluace

Že má autevaluace i etický aspekt upozorňuje dr. Vašťatková ve svém článku o autoevaluaci.
Etická stránka autoevaluace pak spočívá ve zvažování předpokladů, možností, dopadů a důsledků; zdůrazňuje nejednoznačnost navržených řešení i nedostatky „jednoduchých návodů“. Ignorování tohoto momentu by mohlo při autoevaluačních aktivitách vést k získávání nepravdivých nebo nedůležitých informací, což podle významného odborníka MacBeatha (1995) je to „nejhorší, co se může při autoevaluaci stát. ... Klíčem k autoevaluaci pojaté tak, že znamená více než „pouhé“ splnění legislativních požadavků, je neustálý dialog podmíněný důvěrou mezi zainteresovanými jedinci.“.
Článek navozuje otázku: Jak přijímají autoevaluaci jednotliví učitelé ve škole. Jak jste autoevaluaci "popularizovali" mezi učiteli na škole, abyste předešli těmto etickým problémům?

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/