Ze své učitelské praxe i nyní z realizace tematického vstupu ke společné části maturity si beru jedno poučení: čeští učitelé zatím nejsou komunita, neradi se dělí o své nápady a ne zcela rádi se o učení poučeně a kriticky baví. Pro mládež, kterou připravují pro život, to ale představuje velké ztráty. Společnost scio měří verbální schopnosti uchazečů vysokoškolského studia mimochodem vybíráním nejpřesnějších antonym. Zkuste si to:
sdílet - ?
prezentovat - ?
inovace - ?
kritické myšlení - ?
participace - ?
aktualizace (tedy ono českými medii oslavované přizpůsobování se) - ?
odvážný, iniciativní, prospěšný veřejnosti
- ?
Nepochybuji, že pro onu paní kolegyní Říhovou zmíněnou třetinu pedagogů hledajících možnost sdílení zkušeností a participace na společném zlepšování naší práce vznikne brzy obdoba tohoto interaktivního portálu. Je však velká škoda, že ministerstvo vzkazuje učitelům, že bavit se spolu o své práci a vylepšovat různé přístupy, nápady a řešení, obohacovat se navzájem ze své kuchyně a nebo ze zahraničních zkušeností "tady nepotřebujeme."
Přeji všem úspěšný start nového týdne. Změna, kterou ve světe hledáš, jsi ty sám!