Ctěla bych přispět do diskuse také několika poznatky z naší školy, kde projekt TPV běží již třetí rok.
Myslím si, že je přínosem pro děti, jak již zmiňovala návštěvnice výše - děti si "ohmatávají "svá těla, učí se spolupracovat s ostatními, vyjádřit pocity pohybem, být ohleduplnými, velmi se rozvíjí jejich schopnost soustředění a vnímání hudby, učí se mezi sebou komunikovat neverbálně, rozvíjí se jejich fantazie a kreativita. Jsou celou hodinu vtaženy do práce, která je baví, hýbají se, což je jim přirozené a přestože na sobě pracují, nevnímají to jako práci, ale jako hru a zábavu.
TPV je u nás realizována v rámci hodiny TV 1x týdně, v loňském roce cca 1x za 14 dnů, bohužel finanční prostředky plynou částěčně z grantu, částečně ze sponzorských darů, škola na výuku peníze nemá.
Co se týče lektorů, chodí k nám velmi zkušení tanečníci, kteří to s dětmi umí a jsou to odborníci na slovo vzatí. Neumím si představit, že by bylo možné vyškolit pedagogy tak, aby byli schopni zastoupit odborné lektory. A v žádném případě nejde o tanec jako takový, žádná polka ani jiné tance se zde neučí. Jde spíše o pohybové hry spojené s dramatickou výchovou (Zvířecí školy, pohybové ztvárnění pohádky...). Závěr minulého roku děti završily vystoupením pro veřejnost v divadle Ponec v rámci festivalu, byla to pro ně obrovská odměna stát na "baletolu, který znamená svět".