RVP ZŠS,strana 16:
Citace:
V dílu I RVP ZŠS je učivo v rozsahu, který odpovídá výraznému snížení rozumových schopností žáků se středně těžkým mentálním postižením. Je strukturováno do jednotlivých tematických okruhů..Učivo takto vymezené je doporučenoškolám k dalšímu rozpracování do jednotlivých ročníků nebo delších časových úseků ve vazbě na distribuované nebo rozpracované očekávané výstupy....
Nikde není uvedeno, že by učivo nebo výstupy
musely být rozpracovány do ročníků. Dále jedno z dalších
doporučení tvůrců RVP znělo - rozpracovat učivo
nebo výstupy do ročníků, aby se daly výsledky lépe hodnotit. V našem ŠVP jsme toto zohlednili podle typu předmětu - někde tedy máme rozpracované výstupy pro ročníky, někde pro období, jsou ale i předměty, kde jsme zvolili výstupy i učivo po obdobích. Tak, jak jsme uvážili, že to bude vzhledem k charakteru předmětu, obvyklé skladbě žáků ve třídě a možnostem hodnocení vhodné. Hodnocení máme poměrně podrobně zpracované a jsme připraveni svá řešení obhájit.
Ještě bych ráda podotkla, že ne všechny moduly Metodického portálu jsou garantované, komunitní část (moduly wiki, diskuze, digifolio, blogy) tvoří sami učitelé na základě svých zkušeností, a názorů, a také je zde možnost prodiskutovat svá případně odlišná stanoviska a společně revidovat obsah ku prospěchu všech.