Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

ŠVP ZŠ SPECIÁLNÍ
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=151&t=18459
Stránka 1 z 1

Autor:  SOBOTKOVÁ [ stř 29. čer 2011 8:41:23 ]
Předmět příspěvku:  ŠVP ZŠ SPECIÁLNÍ

Na Vašem mikromanuálu je odpověď na tento dotaz:

. Zajímalo by mě, co si na ostatních školách myslíte o nutnosti zpracovávat jednotlivé předměty (mimi výchov) v ŠVP pro stř. MP po ročnících?
Záleží jenom na vás, jestli rozpracujete výstupy (a učivo) do jednotlivých ročníků, nebo do delších časových úseků (1.období, 2. období, 1. stupeň ...). Vzhledem k tomu, že u žáků s těžším mentálním postižením je cesta k dosažení daných výstupů delší, případně nerovnoměrná, a není jasné za jak dlouho (a jestli vůbec) je dosáhnou, považuji dokonce za vhodnější a logické rozplánovat výstupy a učivo přibližně do 3 letých cyklů. Vždy je možné v individuálním plánu zohlednit případné rychlejší pokroky.

Na stejný dotaz jsme jako škola dostali od p.mgr.Šedé jinou odpověď.
Základními kameny Metodického portálu http://www.rvp.cz jsou pestrost, komplexnost, garantovanost, kvalita obsahu.

Prosím tedy odpověď na mailovou adresu SOBji@seznam.cz.
Švp jsme jsem zpracovala do dvou tříletých a dvou dvouletých období obsahem i výstupy.
Na základě nejednotnosti Vašich odpovědí by bylo nutné přepracovat celý plán.
Děkuji za odpověď.
PaedDr.J.Sobotková

Autor:  Lenka Říhová [ stř 29. čer 2011 10:47:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŠVP ZŠ SPECIÁLNÍ

RVP ZŠS,strana 16:
Citace:
V dílu I RVP ZŠS je učivo v rozsahu, který odpovídá výraznému snížení rozumových schopností žáků se středně těžkým mentálním postižením. Je strukturováno do jednotlivých tematických okruhů..Učivo takto vymezené je doporučenoškolám k dalšímu rozpracování do jednotlivých ročníků nebo delších časových úseků ve vazbě na distribuované nebo rozpracované očekávané výstupy....

Nikde není uvedeno, že by učivo nebo výstupy musely být rozpracovány do ročníků. Dále jedno z dalších doporučení tvůrců RVP znělo - rozpracovat učivo nebo výstupy do ročníků, aby se daly výsledky lépe hodnotit. V našem ŠVP jsme toto zohlednili podle typu předmětu - někde tedy máme rozpracované výstupy pro ročníky, někde pro období, jsou ale i předměty, kde jsme zvolili výstupy i učivo po obdobích. Tak, jak jsme uvážili, že to bude vzhledem k charakteru předmětu, obvyklé skladbě žáků ve třídě a možnostem hodnocení vhodné. Hodnocení máme poměrně podrobně zpracované a jsme připraveni svá řešení obhájit.

Ještě bych ráda podotkla, že ne všechny moduly Metodického portálu jsou garantované, komunitní část (moduly wiki, diskuze, digifolio, blogy) tvoří sami učitelé na základě svých zkušeností, a názorů, a také je zde možnost prodiskutovat svá případně odlišná stanoviska a společně revidovat obsah ku prospěchu všech.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/