Dagmar Gomolová píše:
...Také by mě zajímalo, jestli máme v záloze prázdniny, nebo musíme hotové dílo předložit vedení a školské radě ke schválení do konce června?
...jak se bude hodnotit na vysvědčení předmět, který je koncipován do období. Máte vlastní hodnocení? Když ano, tak jaké?
...podle čeho budete učit Výchovu ke zdraví, budou učebnice?
...Můžeme náš vytvořený ŠVP během roku upravovat podle potřeby?
...Může ZdrTV učit kantor s aprobací TV nebo to musí být proškolený učitel, či snad přímo rehabilitační sestra? Žáka s trvale změněným zdravotním stavem(III. zdrav.skupina) máme jednoho. Klasickou TV nemůže navštěvovat, jak to , prosím , řešíte?
...bude to vůbec někdo potřebovat? Hezký zbytek úterý.Dáša
1. jediné co musíte, je začít podle ŠVP (schváleného Školskou radou) učit 1.9.2010 v 1.a 7. ročníku
2. bylo
doporučeno rozpracovat výstupy NEBO učivo do ročníků právě kvůli hodnocení. My to řešíme v charakteristice předmětu například takto
Citace:
...Výstupy jsou formulovány pro jednotlivá období a k nim přiřazené učivo se cyklicky nabaluje v jednotlivých ročnících tak, aby bylo umožněno žákům postupně si rozšiřovat vědomosti a dovednosti. Konkrétní podoba výstupů a učiva se objeví v každoročních tématických plánech, které zároveň plní funkci časového plánu a určují, kdy bude který výstup plněn. Skutečné konkrétní úkoly a prostředky k jejich zvládnutí jsou odpovědností učitele, který dokonale zná každého žáka a může jej průběžně sledovat a hodnotit.
- k hodnocení máme vypracované 5ti stupňové diagnostické tabulky pro oblast komunikace, poznávacích schopností a vnímání, sebeobsluhy a samostatnosti, motoriky a socializace
3. výchovu ke zdraví máme zařazenou v integrovaném předmětu Člověk a svět, využíváme stávající učebnice typu Učíme se pro život a hodně si vytváříme vlastní materiály
4. v průběhu roku moc upravovat nemůžete, každá větší úprava vyžaduje znovu schválení školskou radou, číslo jednací atd. Drobnější úpravy se dají vkládat formou přílohy.
5. zdravotní TV může učit speciální pedagog (měl by být minimálně patřičně proškolen v oblasti somatopedie - v ideálním případě je na FTVS obor tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených) nebo absolvent nějakého kurzu, například
zde. Jako škola máte povinnost nabídnou žákům, kteří normální TV nemohou, nějakou alternativu.
My máme štěstí na fyzioterapeutku, která vytvořila úžasné osnovy ZTV (do konce školního roku je tady na portálu dáme k dispozici i ostatním
)
6. uvidíme, kdo bude po volbách na MŠMT
Nezapoměla jsem na něco?