Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=151&t=385 |
Stránka 3 z 5 |
Autor: | JaWa [ úte 13. říj 2009 18:40:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS |
Dobrý den, též bojujeme s ŠVP pro ZŠS - na školeních nám slibovali /již na jaře/ manuál k tvorbě ŠVP /jako měly běžné základky/...nevíte, zda se ho dočkáme a popř. kdy? Zatím se v tom docela "plácáme",např. nám není jasné, zda musíme podrobně rozpracovat všechny metody čtení /anal.-synt.,globální,atd./ a neverbální komunikace /např.Makaton,VOKS/,které používáme,či zda je možné zpracovat jen jednu "hlavní" a ostatní uvést žákovi, který ji používá, do IVP. A ještě k rozpracovávání učiva a výstupů do jednotlivých ročníků - na semináři nám bylo řečeno, že musí být po ročnících - na základě čeho bychom prý jinak hodnotily žáky a psaly vysvědčení...tak jak to vlastně je? Nerady bychom dělaly něco zbytečně a špatně...díky informovanějším a zkušenějším za odpověď. |
Autor: | Mgr. Pavlína Hábová [ úte 13. říj 2009 19:26:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS |
Dobrý den, asi jsme byly na stejném školení, kde nám také bylo řečeno že to musíme dělat po ročnících z důvodu hodnocení. přesto jsme se rozhodli to udělat po obdobích, ŠVP to umožnuje, takže at si paní Brychnáčová říká co chce, děláme to po obdobích. a hodnotit je budeme slovně a stejně si každé období rozepíše učitel na ročníky co by v každém roč. s nimi chtěl zvládnout a ohodnotí je slovnětypu zatím nezvládl apod. takže problém v tom nevidím. A poskytnu vám taky radu, kterou nám dala jedna nejmenovaná spec. škola, že ŠVP dělají jednoduše a to tak, že opíší RVP a rozpracují k tomu osnovy PŠ a je to.víc že se tím zabývat nebudou. tak jsme to pojali podobně není na to mnoho času a máme dost práce i tak, takže to míním takhle udělat i já. Jsem v nasí škole koordinátorem, rozdala jsem práci učitelům a do konce listopadu mají zpracovat své návrhy,takže uz se na tom pracuje, Počty už máme hotové. tak hodně zdaru a zkuste popřemýšlet nad mou radou teda převzatou radou....ono totiž nikdo nic lepšího nevymyslel... zdraví Pavlína |
Autor: | Lenka Říhová [ stř 21. říj 2009 14:21:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS |
JaWa píše: ...např. nám není jasné, zda musíme podrobně rozpracovat všechny metody čtení /anal.-synt.,globální,atd./ a neverbální komunikace /např.Makaton,VOKS/,které používáme,či zda je možné zpracovat jen jednu "hlavní" a ostatní uvést žákovi, který ji používá, do IVP. Myslím, že to záleží víceméně na vás. Když rozpracujete metody čtení, které používáte v ŠVP, budete mít méně práce s IVP. Podle mého názoru je dobré zpracovat stručný metodický postup ke všem používaným metodám, už kvůli tomu aby se vašeho osvědčeného postupu mohly držet třeba i nově nastupující kolegové. Samozřejmě také záleží na tom, kolik máte žáků, kteří "jiné" metody komunikace nebo čtení používají. |
Autor: | Jana Kneřová [ stř 21. říj 2009 16:58:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS |
Mgr. Lenka Říhová píše: JaWa píše: ...např. nám není jasné, zda musíme podrobně rozpracovat všechny metody čtení /anal.-synt.,globální,atd./ a neverbální komunikace /např.Makaton,VOKS/,které používáme,či zda je možné zpracovat jen jednu "hlavní" a ostatní uvést žákovi, který ji používá, do IVP. Myslím, že to záleží víceméně na vás. Když rozpracujete metody čtení, které používáte v ŠVP, budete mít méně práce s IVP. Podle mého názoru je dobré zpracovat stručný metodický postup ke všem používaným metodám, už kvůli tomu aby se vašeho osvědčeného postupu mohly držet třeba i nově nastupující kolegové. Samozřejmě také záleží na tom, kolik máte žáků, kteří "jiné" metody komunikace nebo čtení používají. Dobrý den, podle názoru p. Jindráčkové z VÚP by mělo stačit zpracovat do švp jednu hlavní metodu čtení.Ostatní do IVP. Samozřejmě je potřeba zvážit další hlediska, která uvádí Lenka Říhová. Přeju Vám hodně štěstí a tvůrčí invence. |
Autor: | Jana Kneřová [ stř 21. říj 2009 17:05:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS |
K Manuálu... bohužel zatím žádný není, ale pokusím se dál pátrat, zda se chystá. Zatím je potřeba vycházet z toho, co RVP ukládá a požaduje. Pokud máte nějakou oblast, se kterou se nevíte rady, založte na to téma nové vlákno. Věřím, že společně najdeme odpověď. |
Autor: | Bc. Josef Vlach [ úte 03. lis 2009 11:16:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS |
Dobrý den, zde přinášíme odpovědi VÚP k Vaším otázkám, snad Vám pomohou. Pokud máte další nezodpovězené otázky, či ptřebujete něco objasnit či vysvětlit, obracejte se na nás v tomto fóru i nadále s Vašemi dotazy. Příjemný den všem! Josef Vlach Tvorba ŠVP ZŠS a Manuál Manuál k tvorbě ŠVP pro ZŠS bude k dispozici do konce roku. Postup zpracování i struktura jsou shodné se ZV. Rozdíl je však v obsahu, který si každá škola tvoří podle potřeb vzdělávaných žáků. Nikde však není uvedeno, že se jednotlivé předměty musejí zpracovávat po ročnících. Pouze se doporučuje, v případě zpracování do období, stanovit kritéria hodnocení. Hodnocení žáků ZŠS V souvislosti s hodnocením žáků v jednotlivých ročnících a vydáváním vysvědčení 2x ročně je nutné si stanovit, co bude předmětem hodnocení v jednotlivých ročnících. RVP uvádí možnost utvořit nové předměty integrací vzdělávacích obsahů vzdělávacích oborů, které jsou v kompetenci školy a nic vám ve vašem záměru nebrání. Podmínkou pouze je, že musí integrovaný předmět obsahovat všechny tematické okruhy obou vzdělávacích oborů a hodinová dotace musí být součtem hodin určených pro jednotlivé vzdělávací obory. Co se týká názvu předmětu je doporučeno volit názvy takové, které budou označovat oba integrované obor a nebude dělat problémy při zápisech do školské dokumentace a na vysvědčení. Očekávané výstupy v RVP ZŠS s těžkou MR V Díle II v RVP ZŠS jsou očekávané výstupy stanoveny na konec 10. ročníku nikoliv na jednotlivá období ani na ročníky. Při tvorbě předmětů je také možné jednotlivé blízké vzdělávací obory obsahově spojovat a vyučovat je v blocích, stejně tak lze ponechat i Pracovní a výtvarnou výchovu jako jeden předmět. |
Autor: | Mgr. Pavlína Hábová [ úte 03. lis 2009 12:35:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS |
zdravím všechny co zápasí s ŠVP ZŠS Prosím vás, kde si můžu pohlídat manuál k tvorbě ŠVP ZŠS? kde ho můžu získat až bude? já jen abych to neprošvihla.... A ještě se zeptám k hodnocení....kritéria hodnocení mají být kde? v charakteristice? když to teda děláme po obdobích? děkuji Pavlína |
Autor: | Lenka Říhová [ úte 03. lis 2009 14:06:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS |
Díky za dobré zprávy o Manuálu, škoda, že ho kompetentní orgány nevydaly minimálně se začátkem tvorby ŠVP (září 2008), ušetřily by spoustě koordinátorů nervy a čas Trochu mi to připomíná silničáře, které vždy překvapí zima (omlouvám se za tu ironii). Pavlíno, kritéria hodnocení patří do bodu 6. Hodnocení žáků a autoevaluace školy. Ale zároveň si určitě můžete vytvořit třeba tabulku s kritérii pod konkrétní předměty (třeba čtení). A k dalšímu dotazu - já myslím, že tady je to správné místo, kde nás upozorní okamžitě až bude manuál k dispozici, že, Jano a José |
Autor: | Jana Kneřová [ stř 04. lis 2009 9:32:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS |
Jasně |
Autor: | Bc. Josef Vlach [ stř 04. lis 2009 9:45:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS |
Dobré den, jakmile bude Manuál ŠVP pro ZŠS k dispozici, bude i zde pro Vás dostupný ke stažení! __________________ "José Komunita" |
Stránka 3 z 5 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |