Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=151&t=385
Stránka 4 z 5

Autor:  Dagmar Gomolová [ stř 04. lis 2009 21:20:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS

Přeji příjemný večer...spíše večer,protože večery jsou pracovní, takže nejsou příjemné..červen 2010 se blíží...
plaveme " v tvorbě..", jsme na ni dvě,máme dvě třídy. Chybí nám koordinátor,spolupráce...
na ostatních školách se bojí něco ukázat,aby to nebylo špatně..tak si každý tvoří něco,jen aby něco bylo..ale obávám se,že to nebude stát na nic..kde najdu poznatky,rady,ukázky z pilotních škol?.Díky za Vaši debatu tady,budu nakukovat a doufám,že i přispívat a ne jen plakat nad rozlitým mlékem..Dáša

Autor:  Mgr. Pavlína Hábová [ úte 10. lis 2009 22:57:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS

Zdravím všechny...a mám hned na vás dotaz :-)
Můžu při tvorbě ŠVP integrovat předměty....ptám se konkrétně, zdali můžu spojit 3 oblasti a to: čl.a jeho svět, čl. a spol a čl. a přiroda a tím vytvořit vlastně bývalé věcné učení na které jsme byli zvyklí...?????
A další otázka..pochopila jsem to dobře, že můžu změnit i název předmětu? třeba tuhle oblast když spojím jako integrovaný předmět tak ho nazvu třeba Svět kolem nás? a bude obsahovat tyto 3 oblasti......
děkuji za odpověd....
Jsem s pozdravem
Pavlína

Autor:  Mgr. Pavlína Hábová [ úte 10. lis 2009 23:02:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS

A ještě se zeptám....na charakteristiku vzděl.oblasti:
musím rozpracovat char.třeba umění a kultura...tam spadá Hv a Vv....takže udělám charakteristiku celé oblasti umění a kultura a pak zvlášt charakter.Hv pak následuje vzděl.obsah a pak charakter. Vv a vzděl.obs.? nebo tam bude jenom charakteristika umění a kultura a pak rovnou Hv a Vv vzděl.obsahy?
A nebo tu charakter.jednotlivých pt Hv a Vv zahrnout do char.vzdel.oblasti a pak uz rovnou jit na obsahy?
díky
P.

Autor:  Lenka Říhová [ stř 11. lis 2009 8:42:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS

ahoj Pavlíno,
integrovat můžete vše co uznáte za vhodné. Jenom musíte dodržet časovou dotaci všech integrovaných částí. Pochopila jste to naprosto správně. I my máme tento předmět dohromady pod názvem Člověk a svět pro oba stupně.
K druhému dotazu: pokud máte dva předměty HV a VV napište každému charakteristiku zvlášť (Umění a kultura je jenom nadřazená oblast, bez nutnosti psát k ní charakteristiku)

Autor:  Mgr. Pavlína Hábová [ stř 11. lis 2009 12:59:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS

děkuji za odpovědi, hned s tím seznámím kolegy at to dají dokupy.
Ještě se zeptám...když tedy spojím tyto oblasti do jednoho integrovaného predmetu, tak charakteristiku udelam u vzdel.oblasti clovek a svet.....jen stručnou a pak udelam pro kazdy predmet charakter. tzn.pro čl.a svet, čl.a spo., čl.a př.? nebo tim ze jsem to integrovala jsem vytvorila jeden předmět a to s novým názvem: čl.a svět a charakteristika bude jen jedna, rozsáhlejší, která bude obsahovat rovnou i podoblasti které jsem spojila...např. vzdělávací oblast čl.a svět - obsahuje čl.a sv, čl.a spol., čl.a př. kde ke každému jen krátce vypíšu charakteristiku...nebo to teda budu muset udelat zvlášt. Pokud to ale chci mit jako jeden předmět, tak to musím nechat pohromadě integrované a už nikde nerozpojovat ne?
Prosím poradte.....

Máte někdo spojené mat.a informační a komun.technologie? přijde mi to jako dobré to spojit než jako samostatný předmět. Jaký název tomuto předmětu byste dali? Matematika a informatika? díky.

Autor:  Lenka Říhová [ čtv 12. lis 2009 10:03:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS

Mgr. Pavlína Hábová píše:
...nebo tim ze jsem to integrovala jsem vytvorila jeden předmět a to s novým názvem: čl.a svět a charakteristika bude jen jedna, rozsáhlejší, která bude obsahovat rovnou i podoblasti které jsem spojila...např. vzdělávací oblast čl.a svět - obsahuje čl.a sv, čl.a spol., čl.a př. kde ke každému jen krátce vypíšu charakteristiku.... Pokud to ale chci mit jako jeden předmět, tak to musím nechat pohromadě integrované a už nikde nerozpojovat ne?
Prosím poradte.....


takto bych to udělala.
Matematiku s informatikou spojené nemáme, ale možné to určitě je

Autor:  Návštěvník [ úte 17. lis 2009 16:42:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS

Dobrý večer, mám dotaz,jestli jsem dobře pochopila vaší předchozí diskuzi, mám vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace,tu jsme rozdělili do předmětů čtení, psaní, řečová vých.musím udělat charakter. jednotlivých předmětů?
díky T.

Autor:  Lenka Říhová [ úte 17. lis 2009 18:33:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS

Dobrý večer,
pokud máte tři předměty, musíte mít i tři charakteristiky :)

Autor:  Mgr. Pavlína Hábová [ úte 17. lis 2009 22:39:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS

Dobrý večer,
opět ho trávím nad ŠVP ZŠS a mám jeden dotaz. Integrování oborů do jednoho předmětu jsem pochopila a provedla, přichází s tím ale jedna otázka.
Spojila jsem čl.a sv,čl.a př,čl.a spol. a vytvořila tak jeden předmět s názvem člověk a svět. Může se tento předmět jmenovat po staru věcné učení? a pak...jak to bude zapsáno. vzdělávací oblast bude jaká? Chápu to tak, že kdybych si to pojmenovala po staru jako věcné učení tak to bude takto? vzdělávací oblast bude věcné učení a bude obsahovat obory: čl.a sv,čl.a př,čl.a sp? které budou již bez charakteristik protože charakteristika bude k celé oblasti VU. Je to tak? takže např.se mi nelíbí název matematika a její aplikace tak si z toho můžu udělat Počty? nebo musím zachovat název mat.a její aplikace - a pod to jako název předmětu budu mít třeba počty a do dokumentace a na vysvědčení píšu už jenom poč, Vu atd? vlastně jenom ty předměty ale ne názvy oblastí, že?
tak děkuji za odpověd.
Je fajn že jsem vás tu objevila a je možné se na cokoliv zeptat.
S pozdravem Pavlína

Autor:  Lenka Říhová [ čtv 19. lis 2009 9:35:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tvorba ŠVP podle RVP ZŠS

Předmět se může jmenovat Věcné učení - je integrovaný ze vzdělávacích oblastí Člověk a jeho svět, Člověk a společnost, Člověk a příroda a má jednu celkovou charakteristiku, kde vymezíte co je obsahem.

- termín vzdělávací obor chápu jako totožný s termínem předmět (dobře se v tom orientujete při pohledu na rámcový učební plán)

stejně tak můžete mít název Počty a tyto své názvy zachováte i ve veškeré dokumentaci, orientujete se dobře

Stránka 4 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/