Možností jak zakomponovat do ŠVP bazální stimulaci je víc
- vytvořit nový předmět a použít na něj disponibilní dotaci (to je případ naší školy)
- začlenit ji do jiných předmětů (smyslová výchova, rozumová, pohybová, fyzioterapie...), čímž zároveň odpovídám na vaši druhou otázku - určitě je možné bazální stimulaci použít jako obsah RV
co se týče obsahu RV, vycházejte klidně z původního rehabilitačního vzdělávacího programu - pro děti s těžkým mentálním postižením bude vždy hlavní náplní výuky orientace ve známém a bezpečném prostředí, pohybová a smyslová stimulace, nastavení nějaké formy komunikace, sebeobsluha, přijímání potravy - laicky řečeno - aby jim bylo příjemně a v rámci svých možností dostávaly smysluplné podněty, které je budou uspokojovat a rozvíjet jejich schopnosti až kam to jde
- pro vás to znamená spíš zformulovat (vybrat z RVP) k vašemu obsahu, který s dětmi provádíte vhodné výstupy.
Ke 3. otázce - vašich žáků se zřejmě bude týkat část
zabezpečení výuky žáků s kombinací postižení- RVP k tomu říká asi toto: Pro tyto žáky vytváříte IVP, který vychází z vašeho vytvořeného ŠVP, IVP respektuje možnosti a omezení jednotlivých žáků. Pokud postižení žáka neumožňuje realizaci obsahu některého předmětu, je možné nahradit tento obsah nebo jeho část obsahem jiným, který lépe vyhovuje vzdělávacím možnostem žáka.
Zároveň je možné upravit očekávané výstupy a učivo tak, aby byly pro žáka z hlediska jeho možností reálné a dosažitelné. Doufám, že moje odpovědi pro vás budou užitečné, zde je
mikromanuál pro tvorbu ŠVP ZŠS