Bc. Michaela Gondeková píše:
Dobrý den,
já si myslím, že by to mělo zůstat zachované tak, jak to je teď (barvy, tvary, atd. viz. očekávané výstupy) + bych se
více zaměřila na:
grafomotorická cvičení (uvolňovací cviky, správný úchop)
kooperativní činností (aby děti byly schopné pracovat v malé skupině, uměly si rozdělit úkoly, role)
pracovní listy různého charakteru
různé činnosti a hry, kde děti samy musí řešit nějaký úkol, problém
zařazovat hry na koncentraci pozornosti (kterou budou velmi potřebovat při zahájení výuky)
intenzivní řečová výchova (dechová cvičení, artikulační cvičení, gymnastika mluvidel, rozvíjení fonematického sluchu)
Ó, doufám, že moji budoucí prvňáčci budou mít v MŠ takovou paní učitelku, která má stejný náhled na věc
Jsem věčná za slovo "intenzivní" v souvislosti s řečovou výchovou, protože jsem si nejen u zápisu všimla, že čím dál víc dětí špatně mluví.
Vím, že už paní učitelky ve školce na to upozorňují rodiče. Nechápu, že si mnozí neuvědomují, že špatná výslovnost v předškolním věku už není to "miloučké žvatlání", ale vážný problém, který dítěti minimálně znesnadní čtení a psaní (bude psát to, co si v duchu řekne), ale někdy může také omezit jeho možnosti volby povolání.
Také bych poděkovala za kooperativní činnosti. Osobně schopnost spolupracovat vyzdvihuji na jednu z předních příček v mém pomyslném žebříčku důležitých dovedností. A jsem příjemně překvapena, že to v předškolním vzdělávání cítíte také tak.
Děkuji.