Mgr. Irena Savková píše:
Jana Kneřová píše:
Námět pro toto hlasování vyplynul z Vaší diskuze:
Klára Soldánová píše:
Krásný den!
Napadla mne další otázka: Máte pro práci v místnosti Snoezelen určeného konkrétního pracovníka (třebas i s nějakým školením? - existuje nějaké?), který s dětmi provádí terapii a nebo se tam pracovníci střídají, aby každý pracoval s dětmi, které zná nejlépe?
Předem děkuji za odpovědi a nabádám k další diskuzi -
lepší jeden pracovník, který dokonale zná terapii nebo více pracovníků, kteří dokonale znají děti Klára
Dobrý den,
přikláním se k druhé verzi-k více pracovníkům, kteří znají dokonale děti. Na Snoezelen není žádné školení, aspoň o žádném nevím. Také si myslím, že i školený pracovník bez kreativního přístupu by úspěšný v místnosti nebyl. Je to záležitost každého pedagoga. Musí znát co nejlépe dítě, vědět, co je zapotřebí u něho rozvíjet, jak ho vhodně motivovat. Znát jeho diagnózu, IVP. Pokud toto zná, je schopen vhodně použít i zařízení i pomůcky Snoezelenu. Také je nezbytná důvěra dítěte k pedagogovi. Snoezelen u nás se používá jak k výuce-RV,SV což je v kompetenci pedagoga dané třídy, k bazální stimulaci-také pedagog, který zná dítě nejlépe, k individuální fyzioterapii což provádí jeden pracovník fyzioterapeutka. Zde dochází v dny, kdy nemůže cvičit s imobilními dětmi v tělocvičně z různých důvodů, např. canisterapie, nižší teplota, apod.
Přeji příjemný den
Irena