Zdravím, je to sice staré téma, ale dost mě zarazilo. Nechápu lidi, co odsuzují jiné vzdělání, když o tom sami nic neví a dozvídají se informace zřejmě od lidí, kteří se nějakým způsoben na to naštvali a tak si vše přikrášlili. Jednu takovou paní znám, co rozšiřuje pomluvy, protože se neshodla z jiným učitelem na té škole (sama tam dlouho učila, a je to ten typ, co žije sama jako křovák). Takže vám můžu říci také názor člověka, který chodil na waldorfské vzdělávání už od mateřské školky až po střední.
Za celou dobu jsem si hlavně nevšimla, že by nám kdokoli něco říkal o náboženství. Jedině okrajově někde v češtině či dějepisu, ale to se učí všude. Duchovno neznamená víru v boha. Jen nám otevírají mysl, což je neocenitelné v dnešní době. Vidím rozdíly. Ruční práce jsou samozřejmostí, tato škola je založená tímto směrem. A je to neocenitelné, kdy se vám poštěstí zkusit si vyřezat něco ze dřeva, vyrobit si něco z hlíny, uplést si vlastní košíky, ušít si kalhoty či ukovat váhy? Dětem to hodně otevírá obzory. A pokud jsou rodiče zastánci jen biflování učiva z učebnic, žádná zábava, a žádné ruční věci (ty přeci nepotřebují k budoucímu životu že), tak ať si pošlou děti na normální školy, ale nepomlouvají jiné školství. Beru jako výhodu, že dětem škola poskytuje zájezdy do zahraničí, pěší túry, lyžařské a běžkařské pobyty. Aspoň děti nesedí doma jak pecky. A určitě kvůli ručním pracem děti nejsou opoždění v normálních předmětech. Sice je doba učení delší, ale zábavu mají protkanou z učivem.
Stručně řečeno, tato škola pomáhá dětem rozvíjet kreativitu, fantazii, mysl samotnou, ale samozřejmě mají i vědomosti jak z jiných škol. A každý odborník vám řekne, že tyto věci jsou pro děti důležité.
Jediný zápor, který může hodně lidí odradit, je úvodní recitace. Nevím taky proč to tam je (asi ke koncentraci žáků), ale tak jedna báseň po ránu, které stejně nikdo nevěnuje pozornost, se zkousnout dá
.
Tak doufám, že jsem některým z vás něco osvětlila, a někteří se třeba zamyslí, jestli nezavrhli tuto školu moc rychle. Nechci vás přinutit uvěřit mému tvzení, jen k objasnění co je to waldorfská škola od někoho, kdo ji sám vystudoval, a ne jen od lidí co "něco slyšeli".