Lucie, děkujeme za vytvoření tématu k právě vznikajícímu kurzu
Využití geoinformačních technologií ve výuce.
V současné době dochází k intenzivnímu rozšiřování geoinformačních technologií (GIT) do celé řady oblastí lidského života. Tyto technologie jsou stále dostupnější široké veřejnosti, což s sebou nese i potřebu připravit žáky na jejich používání. S rozšiřováním technologické vybavenosti škol roste právě i možnost jejich využití ve výuce.
Cílem tohoto e-learningového kurzu je zprostředkovat pedagogům formou praktických úkolů a aktivit obecný návod, jak s geoinformačními technologiemi pracovat, popř. kde a jakým způsobem vyhledávat podkladové materiály pro tvorbu pracovních listů do výuky. Studijní materiály jednotlivých lekcí kurzu nejsou zaměřeny pouze na teoretické poznatky, ale je v nich kladen důraz především na jejich praktické využití v pedagogické praxi.
Více o samotném kurzu se dozvíte
v katalogovém listu.
Něco málo o GITech už na Metodickém portálu je, ale i to by se mohlo zlepšit.
Je na místě napsat, že kurz není určen jen pro učitele zeměpisu, ale i informatiky, matematiky, přírodopisu, dějepisu nebo tělesné výchovy. Účastníci se v kurzu naučí, jak reálně geoinformační technologie využít ve výuce. V kurzu se zaměříme na volně dostupné mapové služby na internetu, v jednoduchém free GIS software si vyzkoušíme základní prostorové operace a dotazy nad geodaty. V kapitole o GPS bude řeč i o dalších zábavných aktivitách. Keškaři využívají jen zlomek vzdělávacího potenciálu globálních družicových (polohových) systémů. Lov pokladů je opravdu jen jednou z možných zábavných aktivit. Při dálkovém průzkumu planety Země (DPZ) se dostaneme do vzdálených míst již během několika málo kliknutí myší. Poslední kapitoly kurzu se věnují inspirativním zdrojům do výuky a jak to vše (GIS, DPZ a GPS) vzájemně ve výuce sladit. Nadneseně lze říci, že při využívání geoinformačních technologií jsme omezeni jen vlastní fantazií.
Aby nově vzniklé materiály nezůstaly pouze v uzavřeném prostředí kurzu, účastníci budou mít možnost zveřejnit své závěrečné práce v jednom z obsahových modulů Metodického portálu.
Máme zde skvělý prostor pro otázky týkající se kurzu. Napadá vás něco, na co byste se rádi zeptali?