Pavlína Hublová píše:
Když mluvíme o ICT, o čem že to vlastně mluvíme? Kde nejvíc tlačí bota?
V tom, že nestíháme vývoj technologií.
Nejen osobně, jako pedagogové, ale nějak nám zaostávají fakulty i možná věda... O MŠMT a RVP nemluvě
Pavlína Hublová píše:
Někdy mám pocit, že jsme přeskočili základní lekce (textové editory, tabulkové kalkulátory, prezentace) a metelíme k vyšším metám (interaktivní tabule, grafika).
Nevidím důvod, proč by interaktivní tabule měla být vyšší meta? Nová generace zařízení, které se již hrne na trh má dotykové rozhraní, ať už jde o mobily, PC, notebooky či novou generaci dotykových velkoformátových obrazovek, která v nejbližších měsících bude i na školském trhu dominovat.
Podpora dotykového rozhraní je nyní již přímo v moderních masově užívaných operačních systémech jako je MS Windows 7 (v Linuxech je už dávno
). Dotykovou obrazovku připojíte k PC s Win 7 a funguje bez jakékoli instalace ovladačů a Win 7 se samy přepnou do dotykového módu.
Takže si řekněme na rovinu, že klasická interaktivní tabule s proprietárním ovládacím software je de facto mrtvou technologií.
Pavlína Hublová píše:
Ale jako učitelé jistě víme, že když se nenaučíme ve 2. (3.) třídě základní násobilku, tak nemůžeme v 5. třídě písemně dělit dvojciferným dělitelem, že?!
Holt bude třeba ty texťáky a tabulkáče učit již na tom prvním stupni současně.