Mgr. Andrea Baumannová píše:
Také mi přijde důležité zamyslet se, zda nejsou třídní stránky trochu konkurence školních. Ze zkušenosti vím, že na řadě škol se potýkají s tím, aby byly jejich školní stránky živé. V diskusi se to také objevilo, že je nižší aktuálnost. Proč se ale aktivní učitelé( v tomto směru) nepodílejí na jejich vyšší aktuálnosti?
Vysvětluji si to tak, že možná na škole zcela nefunguje komunikace mezi těmi, kteří by se na tom mohli domlouvat... je to tak?
Opět z vlastní zkušenosti vím, že člověk nemůže jen čekat, že se na stránkách školy objeví něco, co já tam chci, když si to nepřipravím. Ten člověk, co to má na starosti většinou totiž čeká, že mu něco lidé ze školy dodají.
Třídní stránky reprezentují třídu - jsou tu pro konkrétní žáky a konkrétní rodiče jako celek. Souhlasím, že individuální věci se pochopitelně řeší jinou cestou. Nikdo nebude vyvěšovat seznamy problémů se jmény hříšníků.
Narazila jsem na opačný problém. Těch, kteří přispívají je málo, maloučko. A tak nastává situace, kdy to vypadá, že ve třídě X.Y je pořád živo (projekty, akce, výrobky), a ve třídách ostatních se nedělá nic. Protože paní učitelka třídy X.Y píše příspěvky, fotí fotky a "tyká si s mailem a počítačem", a druhé paní učitelky tak vstřícný vztah k technologii nemají.
Pak je dojem značně nevyvážený.
Nevím, jak by se to řešilo na vaší škole, ale u nás jsou pak filtrovány příspěvky třídní učitelky X.Y, aby ostatní nebyli "ve špatném světle".
Jestli to tak má být nebo ne, ponechám bez komentáře.
PS: ... a protože třídí učitelka třídy X.Y chce i nadále informovat "své" rodiče a podněcovat "své" žáky k ještě lepší práci (prezentace výrobků, textů apod. na webu je výrazně motivačním prvkem), nezbyde jí nic jiného, než si založit třídní stránky...