Dobrý den,
do mého Readeru mi spadla upoutávka na tuto diskusi a se zájmem jsem si ji přečetl.
Pokusím se také přispět se svými náměty - mimo jiné i proto, že se snažím propagovat myšlenku "přechodu od centrálního webu školy k účelovým webům (předmětovým, třídním, projektovým apod.)".
V zásadě s příchodem projektu "EU peníze školám" jsme s kolegy z Jednoty školských informatiků přemýšleli, zda můžeme nějak pomoci.
Vznikly výukové materiály pro seznámení se základními vlastnostmi služeb Google (využitelnými právě díky Google Apps for Education) - veřejně dostupné výstupy (především v podobě motivačních výukových materiálů) najdete na adrese
http://skola21.jsi.cz/skolime/oblasti/web20google.
Paralelně s tím jsme s mou ženou ověřovali praktické nasazení Google Sites jako třídního webu na prvním stupni ZŠ - viz
http://3a.zssromotovo.cz/. To na dané škole vedlo k motivaci učitelů a rozhodnutí, že třídní weby budou založeny u všech tříd na prvním stupni - pilotně se bude ověřovat větší nasazení třídních webů již v příštím školním roce s cílem rozběhnout vše "naostro" ve školním roce 2012/2013.
A v této souvislosti jsme si dovolil na svém blog sepsat seriál článků, který popisoval vizi ucelenějšího nasazení Google Apps for EDU ve školském prostředí. Přitom jsem stále měl na zřeteli projekt "EU peníze školám" a zpracování vzdělávacích objektů (často označovaných jako DUMy). Tento seriál máte k dispozici na adrese
http://daviduvsloupek.hawiger.cz/search ... gle%20Apps a začíná článkem "Internetové aplikace mohou pomoci při realizaci školních projektů".
Možná někomu pomůže i jeden "narychlo spíchnutý web", který jsem si připravil pro prezentaci vize třídních webů právě pro "školu mé ženy" -
http://skoleni.hawiger.cz/tridni-weby.