K výuce hudební výchovy nemusí být nějaké neobvyklé technologie. Vox humanum (lidský hlas) je přirozený zdroj zvuku a melodie. Pokud si člověk nepamatuje text, je výhodné ho promítnout na velkoplošné obrazovce nebo interaktivní tabuli (ani nemusí být plovoucí jako u některých textů pro karaoke) a ktomu případně pustit hudební základ nebo originální píseň. Text originálu nebo i ve vedlejším okně text překladu, aby žáci věděli, o čem píseň je. Například The Wall nebo jakékoliv jiné písně se podle zobrazeného textu výboně zpívá a paměť marně lovící text z hlavy se uvolní.
Dalším výborným zdrojem jsou nahrávky na youtube: nejrůznější hudební nástroje, způsoby hry, známé melodie a s autorským právem daným zveřejněním díla.
Další zajímavý zdroj jsou například vzorky zvuků a poznávání zvuku. Pro lidi s citlivým hudebním sluchem jsou zajímavé i vzorky zvuků různých kytarových snímačů a jejich umístění (u krku, uprostřed, u kobylky), atd.
Hudební výchova: vlastní zpěv, hra na hudební nástroj, poslech, poznávání, cvičení paměti textů, paměť na melodie, barvy zvuku různých nástrojů, nácvik držení rytmu, dvojhlasý zpěv, sborový zpěv (včetně ukáznění sboru) a ke všemu se vhodné podpůrné nástroje z oboru IKT najdou.
Téma výuky hudební výchova je probíráno i na education forum v sekci music
http://educationforum.ipbhost.com/index ... owforum=36http://educationforum.ipbhost.com/index ... owforum=65