Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ICT ve výuce českého jazyka
PříspěvekNapsal: čtv 19. kvě 2011 18:32:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Já si myslím, že se efektivita výuky s interaktivními tabulemi přeceňuje. Alespoň jeden notebook nebo dotykáč v každé třídě by se ale hodil :-) V případě češtiny se mi zdá, že nemáme příliš kvalitních výukových programů. Většinou jde o doplňovačky i/y a s/z. Budu rád, když mě někdo upozorní na nějaké kvalitní :-)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ICT ve výuce českého jazyka
PříspěvekNapsal: čtv 19. kvě 2011 20:38:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Radek Sárközi píše:
Já si myslím, že se efektivita výuky s interaktivními tabulemi přeceňuje.
Určitě se přeceňuje, ale horší je, že se dává rovnítko mezi interaktivní tabuli a takzvanou "interaktivní výuku". Přitom se stačí podívat do slovníku, co znamená interaktivní...

Na druhou stranu se domnívám, že v učebně má místo velkoplošná vícedotyková obrazovka. Dotykové ovládání není jen technologický výkřik, ale jde o efektivní způsob ovládání počítače, využívané a osvědčené i na tabletech a chytrých telefonech. Kvalita obrazu je v tomto případě výrazně vyšší než při použití projektoru, ať už díky rozlišení, kontrastu nebo barevné věrnosti.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ICT ve výuce českého jazyka
PříspěvekNapsal: pát 20. kvě 2011 7:29:37 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Radek Sárközi píše:
Já si myslím, že se efektivita výuky s interaktivními tabulemi přeceňuje.


Souhlasím s Vámi. Připevnění interaktivní tabule (nebo dotykové obrazovky) automaticky nezajistí interaktivitu výuky (nebo zkvalitnění výuky obecně) pokud na tom učitel nebude pracovat.

Osobně si myslím, že nemůže existovat program, který by byl (z pohledu mého chápání pojmu) interaktivní. Může maximálně nabídnout nástroje, které nabízejí prostor pro tvořivé (a interaktivní) využití.
Ale i já se nebráním změně pohledu, jestli se tu nějaký program objeví, který vyvrátí můj názor.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ICT ve výuce českého jazyka
PříspěvekNapsal: pon 02. úno 2015 22:48:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. zář 2011 20:59:01
Příspěvky: 50
Doporučuji práci s korpusem (http://korpus.cz). Korpus neříká, co je správné (od toho je internetová příručka), ale co se v jazyce (ne)používá.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: