Vážený pane, projekt EduArt je o podpoře tvořivosti ve vyučování, má tedy širší obsah než vámi vyňaté téma "myšlenkové mapy". Pokud se podíváte na stránky
http://www.eduart.cz na rubriku školení učitelů, najdete tam k tomuto tématu metodické texty a prezentace, které se tento přístup snaží představit v systémovém pojetí.
Pojem "relační mapy" je uveden z následujících důvodů: Zatímco "mind maps" reprezentují většinou grafy, podobné uspořádání neuronů (jádro a kolem něj rozvětvené výběžky), vztahuje se pojem relační mapy na širší okruh grafů (viz příručka Uplatnění relačních map na viz
http://www.eduart.icreo.cz/Akreditace/U ... irucka.pdf.) Cílem je, aby např. i klasické zobrazení mohlo být chápáno a tedy i vytvářeno jako relační (viz třeba s. 27 zmiňované příručky) a aby se relační strukturované myšlení stalo metodickým základem shromažďování, třídění a aplikace poznatků.
Doporučil bych vám také nainstalovat si sám EduArt Editor, nyní již ve verzi 1.3.5.26, který je po příhlášení taktéž pro přihlášené učitele a jejich žáky zdarma a který umí např. převádět vektorovou relační mapu na strukturovaný text či vytvářet fázování grafů, umožňující simulovat prostřednictvím relačních map vývoj a proměnu kvalit modelovaných jevů, což každá z vámi doporučovaných alternativ neumí .
Metodika i software je i nadále vyvíjen a rádi uvítáme vaše věcné připomínky.
S pozdravem Jaroslav Vančát, vedoucí projektu