Eva Holá píše:
A ještě malinko k těm nešťastným technologiím. Mám ještě jednu otázku. Jak vysvětlovat dětem jaká nebezpečí se třeba na internetu skrývají, když o nich nebudeme mluvit? .
Tahle Vaše otázka mi, Evo, přijde hodně důležitá. Rozšířím ji pro všechny ostatní: mluvíte se svými žáky (nebo vnoučaty
) o nebezpečích komunikačních technologií? A jak je učíte např. vybírat relevantní zdroje informací? Vnímají vaši žáci technologie jako zpestření nebo pracovní nástroj? Liší se jejich přístup podle věku? Necítíte někdy, že děti by si měly více osahávat skutečný svět než ten virtuální? Všimli jste si rozdílů ve vnímání ICT ve škole mezi kluky a děvčaty? Jakých?
Eva Holá píše:
Nebo to necháme na rodičích, kteří jsou pomalu do noci v práci a jsou rádi, když když dětem podepíší úkoly. Doba je bohužel taková. Škola částečně supluje rodinu. Musí děti i vychovávat.
(Teď se ukáže, jestli se rychle učím
.) Evo, i když s vámi horoucně souhlasím, tato otázka by si zasloužila ani ne nové téma zde ve fóru, jako spíše celospolečenskou diskuzi. Třeba se nám jednou povede ji "rozpoutat". Třeba se k nám někdo přidá.
Takže zpět k technologiím...