Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Nepostoupili jsme ani o slepičí krok. Naopak.
Dobře. Nepodařilo se mi najít vhodné argumenty a příklady a vysvětlit tak své stanovisko. To se stává, příště se budu snažit být lepší. Nicméně velmi děkuji diskutujícím za jejich příspěvky - mně pomohly ujasnit si mnohé.
Ale přece jenom bych rád ještě komentoval toto:
Eva Holá píše:
Já myslím, že je tady stále ta jedna nejdůležitější myšlenka - dobrý učitel zůstane dobrým s technologiemi i bez nich.
Pro mě je (pokud jde o učitele) nejdůležitější fakt, že
špatnému učiteli technologie výrazně pomůžou jeho neschopnost zmnohonásobit. Znám z praxe učitele jazyků, kteří nekonečné projekce filmů považují za zcela nejlepší výuku. Znám učitele literatury, kteří se smířili s myšlenkou, že prožitek z čtenářství a studium autentického textu se dá zaměnit za podřadnou staženinu tzv. "děje" z netu. Znám češtináře, kteří snahu naučit žáka vnímat strukturu jazyka a rozumět jí zaměnili za důležitější
interaktivní zatrhávání -i, y. Navenek se vše dlouho jeví být v pořádku - vždyť přece odstraňují nudnou dřinu, jdou s dobou, užívají moderních didaktických prostředků.
Klopotně prosazená výuka ke kompetencím bude korunována u páťáků a deváťáků "klikacími" testy ze
standardů; to, co jsem z nich viděl ze svého oboru (ČJaL) při únorové diskusi, mě docela vyděsilo. Velmi jsem zvědavý na vývoj případu tzv. doporučených osnov (ale to je už velmi off topic).
P.S.
Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Jak vysvětlit žákovi, že je výhodnější znát desatero zpaměti, když ho opravdu má v mobilu? Podařilo se vám to?
Ano. Dnes je v oktávě a patří k mým klíčovým poradcům v oboru IT; spoluvytvářel webovou stránku a diskusní fórum pro náš poslední mezinárodní projekt a spravuje ftp server služící jako datové úložiště pro tento projekt i pro veškerý školní (=tedy třídní) provoz.