Nechci zde rozebírat mnohokrát pojmenované příčiny neutěšeného stavu školství...
Ať už je to nedostatečný objem financí, rodič, který je nekriticky na straně dítěte a já jako učitel společný nepřítel... Nabídka středních škol převyšující poptávku a s tím související podbízení se škol žákovi, který ani náhodou nesplňuje kritéria pro studium na střední škole... Vliv médií - komerční televize, povznášející internetové diskuze ... atd.
Dostal se mně do rukou zajímavý článek z lékařského magazínu B.O.D.Y. (článek s nepříliš povzbudivým názvem "Ovce, ovce, ovce") .... kde jsem se dozvěděl o příčině, která, ač možná jedna ze zásadních, zatím bohužel nebyla nikde uváděna.
Dosud se mluví o moderních technologiích pouze v pozitivním smyslu. Pochopitelně.
Co my museli složitě ve vědeckých knihovnách, mají dnešní žáci studenti k dispozici na dvě kliknutí myši.
Proč Rada Evropy doporučuje zakázat používání mobilních telefonů a Wi-fi sítí ve školách ?
Jaký je vliv mobilních telefonů a Wi-Fi na schopnost logicky uvažovat, celkovou únavu a otupělost ve třídě plné mobilů a PC připojených k Wi-Fi. Je opravdu vliv bezdrátových technologií tak znatelný? Posuďte sami.
Časopis s článkem lze stáhnout na adrese:
http://www.modnitrendy.com/images/pdf-k ... 1naweb.pdf nebo
http://www.milanhein.cz/files/clanky/2011-09.pdf