Mgr. Jan Zouhar píše:
Co kdybychom si připoměli a popsali v čem chceme vidět tu interaktivitu tabulí? Možná by to diskusi pomohlo.
Interaktivní "tabule", tedy klasická s projektorem nebo velkoplošná obrazovka, se může používat několika způsoby:
1. jako polohovací zařízení (tedy jako tablet) bez jakéhokoli speciálního software,
2. jako elektronickou "křídu a tabuli", kdy kreslíme a vpisujeme poznámky buď na prázdnou plochu, do statického obrázku, do prezentace nebo běžící aplikace (ať už výukové nebo obecné),
3. pro ovládání interaktivní lekce vytvořené speciální aplikací (SMART Notebook, Activ Inspire atd.), zde bych rozlišil využití vlastních interaktivních lekcí a využití profesionálních produktů.
4. v kombinaci s dalšími pomůckami jako jsou odpovídací zařízení všeho druhu (SMART Response, ACTIVote atd.).
Samozřejmě každý způsob užívání se obvykle kombinuje s těmi předcházejícími.
To první zvládnou i nejlevnější senzory a prakticky všichni kantoři s využitím "klasických" výukových aplikací, běžných prezentací a běžných ostatních aplikací (tedy i i-učebnic). Téměř stejnou funkcionalitu ale může zajistit i výrazně levnější bezdrátový tablet (samozřejmě v kombinaci s PC a projektorem), se kterým se kantor může pohybovat po třídě.
A také bych rozlišoval interaktivní lekce sloužící jen pro pro prezentaci látky a pak ty, které jsou určeny pro zapojení žáků.