Petr Naske píše:
1. Chci Vás uklidnit, test nebyl sestován s cílem otestovat "základní IT dovednosti žáka ZŠ", cílovou skupinou testu jsou středoškoláci a šikovní žáci posledních ročníků ZŠ, u kterých výsledek kolem 50 procent úspěšnosti je velmi dobrý, toto je nutné dětem říci.
2. Zajímalo by mne tedy od Pavlíny Hublové, jaká témata v testu chbí, která s dětmi v INF děláte a v testu by dle vás měly být??
ad 1.
Děkuji. Ne že by mne to výrazně uklidnilo, ale mám další bod do svých myšlenek.
ad 2.
Já si opravdu nemyslím, že by byla jakákoli chyba v testu. Jen mě utvrdil v tom, že by bylo třeba udělat výraznější zásahy do našeho švp.
Když jsem se dozvěděla, že budu učit osmáky, vzala jsem si příslušnou část švp a začala studovat. Asi z poloviny věcí mi začaly vstávat hrůzou vlasy na hlavě - to nezvládnu, to neumím, to nedělám. Šla jsem za kolegou, který právě tento ročník končil s dotazy... Výsledek? Udělej si a uprav si podle sebe.
A tak jsem se pokusila hrdinně popasovat s programem Zoner Callisto, ačkoli si o grafice myslím, že je to sice zábavná část (pro někoho), ale mezi základní dovednosti bych ji neřadila (a kdyby, tak jen v omezené - praktické - míře).
A takových okruhů je tam víc...
Testu bych opravdu nic nevyčítala. Možná bych přidala více otázek z autorského práva (např. vysvětlení různých druhů licencí) a zdály se mi náročné otázky v oblasti funkcí v tabulkovém kalkulátoru. Ale to je můj osobní názor.
Alespoň mám zas páku, až se bude (možná) něco projednávat na metodické schůzce učitelů informatiky na naší škole.