Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výuka informatiky na prvním stupni
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 9:51:28 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Citace:
Holt bude třeba ty texťáky a tabulkáče učit již na tom prvním stupni současně.

Což, bohužel, nijak nepomůže současným učitelům... :cry:

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Chtějí se učitelé vzdělávat v ICT?
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 10:30:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Pavlína Hublová píše:
Citace:
Holt bude třeba ty texťáky a tabulkáče učit již na tom prvním stupni současně.
Což, bohužel, nijak nepomůže současným učitelům... :cry:
Ale žákům by mohlo ;-)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Chtějí se učitelé vzdělávat v ICT?
PříspěvekNapsal: sob 27. bře 2010 19:32:11 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Nelze než souhlasit.
Bohužel my máme informatiku oficiálně jako předmět až v 5. ročníku. A jistě uznáte, že 1 hodiny týdně v 5. ročníku nestačí na (i kdyby jen) základy práce v textovém editoru, tabulkovém kalkulátoru.

Učitelé, kteří učí informatiku na 1. stupni jsou většinou samouci nebo přímo zoufalý třídní učitel/učitelka. Jsou zoufalí, protože s počítačem tolik nepracují (pokud vůbec) a nemohou tudíž dát tomuto předmětu to, co bychom si my, více počítačově gramotní, asi představovali. Ne vždy je možné vyměnit si předměty s kolegou/kolegyní, který je na rozumné počítačové úrovni.

Takže kde je zakopaný pes?
Protože mám pocit, že se tady pořád motáme kolem jednoho tématu: Mají učitelé pocit, že to, co umí na PC, je dostatečné? Nebo není zájem o další vzdělávání v oblasti ICT, protože nejsou dostatečně zajímavé/propagované/přístupné kurzy a semináře?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Chtějí se učitelé vzdělávat v ICT?
PříspěvekNapsal: ned 28. bře 2010 19:46:27 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 8:40:03
Příspěvky: 530
Pavlína Hublová píše:
Bohužel my máme informatiku oficiálně jako předmět až v 5. ročníku. [/b]

To bych viděla jako důvod k přepracování ŠVP. My máme informatiku od ročníku čtvrtého a to máme žáky s lehkým mentálním postižením. Myslím si, že zdravé děti v 5. třídě mají za sebou často víc času stráveného prozkoumáváním informačních technologií než jejich učitelé. Jak to, že je pořád tolik učitelů v ICT nekompetentních? Vždyť je to tak zajímavé a inspirující prostředí... Že by to bylo tím, že z učitelství jdou většinově nakonec do praxe ti "konzervativní, neriskující, neradi něco měnící a trochu usedlí jedinci, kteří sází na tradiční a vyzkoušené", jak zaznělo v jedné nedávné diskuzi...?

_________________
LenkaRi
http://www.i-sen.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Chtějí se učitelé vzdělávat v ICT?
PříspěvekNapsal: ned 28. bře 2010 20:31:04 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 10:59:11
Příspěvky: 1720
My máme informartiku od 1. do 6. ročníku: 1. - 3. s dotací 0,5 h týdně, 4. - 6. s dotací 1 h týdně

_________________
H.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Chtějí se učitelé vzdělávat v ICT?
PříspěvekNapsal: ned 28. bře 2010 21:55:53 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Mgr. Hana Pilařová píše:
My máme informartiku od 1. do 6. ročníku: 1. - 3. s dotací 0,5 h týdně, 4. - 6. s dotací 1 h týdně


Jéžiš, kde jste urvali ty hodiny?
Já si pamatuju, že mi to dalo dost práce, abych protlačila alespoň volitelný předmět ICT do 4. ročníku. Ale zájem moc není... :(

To je ale pak jiné kafe!

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Chtějí se učitelé vzdělávat v ICT?
PříspěvekNapsal: ned 28. bře 2010 22:35:52 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Mgr. Hana Pilařová píše:
My máme informartiku od 1. do 6. ročníku: 1. - 3. s dotací 0,5 h týdně, 4. - 6. s dotací 1 h týdně

To je zajímavé. Nebývá to na školách. Můžeš nám blíže nastínit témata, kterými se zabýváte v hodinách?

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Výuka informatiky na prvním stupni
PříspěvekNapsal: pon 29. bře 2010 9:47:53 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 10:59:11
Příspěvky: 1720
V 1. - 3. ta půl hodina týdně, je řešena jako 1 hodina za 14 dní a a proti tomi jede Člověk a jeho svět s dotací 2,5 hodiny týdně .. prakticky se tedy děje, že mají děti jeden týden hodinu Inf a druhý týden hodinu Čajs. Použita tam byla disponibilní časová dotace.
V těchto ročnících se učí děti úplné základy - zapnout a vypnout počítat, zorientovat se v nabídkách, spustit, pracovat a vypnout výukový software (kde je třeba i program Kreslení pro děti, takže třeba i základy grafiky), tím pádem se seznamují i s klávesnicí atd. atd.

Od 4. ročníku pracují v malování a v textovém editoru, učí se hledat, třídit a zpracovávat informace, správně je ukládat v PC (operační systém, složky, soubory ..), komunikují prostřednictvím e-mailu.

Textový editor práce z informacemi pokračují i v 5. ročníku, přidávají se další způsoby komunikace.

6. ročník je zaměřen na tabulky, grafiku a prezentace + práce s informacemi.

Musím podotknout, že na tenhle systém se dotkne až letošních třeťáků, kteří už absolvují Inf od 1. ročníku. Třídy které teď přicházejí na 2. st. Inf na 1. neměly, takže jim do jednoho roku zhušťuju i všechno to, co už si letošní třeťáci donesou z 1. st. Není to tedy zatím ideální stav a času je málo.

K tomu máme tedy ještě od 7. roč. volitelný předmět Digitální fotografie a video.

_________________
H.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Výuka informatiky na prvním stupni
PříspěvekNapsal: úte 30. bře 2010 8:37:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:57:04
Příspěvky: 79
Jestlipak se alespoň na 1.stupni někdo zmíní o nutnosti integrovat informatiku do různých výukových témat? Schválně se vyhýbám "předmětům", protože by možná bylo nejlepší na ně zapomenout.
Že by za to mohla zmiňovaná nepřipravenost učitelů? Co s tím, víme dávno. Ale neděláme vůbec nic!
Jsem natolik namyšlený, že si myslím, že jsem schopen učitelům vysvětlit, proč se musí o technologie zajímat. Spíše ale pozoruju, že se snaží se mi vyhýbat. Každý, kdo má zájem, může začít hledat odpovědi s dopomocí Učitelského spomocníka!

_________________
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
UK PedF, KITTV - Učitelský Spomocník


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Výuka informatiky na prvním stupni
PříspěvekNapsal: úte 30. bře 2010 12:40:29 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. čer 2009 11:07:29
Příspěvky: 1671
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. píše:
Jsem natolik namyšlený, že si myslím, že jsem schopen učitelům vysvětlit, proč se musí o technologie zajímat. Spíše ale pozoruju, že se snaží se mi vyhýbat. Každý, kdo má zájem, může začít hledat odpovědi s dopomocí Učitelského spomocníka!

Obávám se, že ten co má zájem, hledá a není potřeba ho přesvědčovat.
Pak je ta druhá skupina ....a to by mě zajímalo, jak byste jim to vysvětlil, když nechtějí. ;)

_________________
Jana


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku: 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: