Jana Kneřová píše:
Dnes
ČT24 přináší zprávu o novém předmětu Finanční gramotnost, která mimo jiné říká, že zhruba každý desátý Čech se potýká s exekucí a přibývá nesplácených úvěrů.
Věřím, že výuka žáky povede k tomu, aby v budoucnu dokázali zodpovědně spravovat osobní či rodinný rozpočet.
Jana na jiném místě v tomto fóru dala odkaz na vysílání ČT, kde se mimo jiné říká, že MŠMT zavádí nové předměty Finanční gramotnost a Etická výchova. Nejspíš se tím myslí obory, ale to je vcelku jedno. Každopádně se zde říká, že školy mohou nyní učit nové "předměty" buď samostatně, nebo je s nějakým jiným předmětem spojit.
A tak mě napadá, jak to vnímáte - považujete za moudré, aby existoval na ZŠ samostatný předmět Finanční gramotnost? Mělo by to nějaké výhody? Naopak proč byste to tak neudělali?Já osobně mám ten názor, že samostatný předmět není moudré řešení, protože stejně se v tomto předmětu budou spojovat znalosti a dovednosti, které žáci získávají jinde a opět se zbytečně dělají škatulky v hlavách dětí. Přitom by se krásně dala témata FG vyučovat v různých předmětech tak, aby bylo vidět, jak "vše souvisí se vším". Ideální jsou podle mě také projekty, kde toto téma bude zahrnuto. Je ale fakt, že se pak musí domluvit více učitelů - že by to byla ta obtíž?