V naší škole věnujeme velkou část 1. pololetí matematiky právě tomuto tématu, děti si na něm velice dobře a taky nenápadně zažijí procenta (počítání základu, procentové části atd. je stejné jako později procenta obecně). Probíráme při tom i otázku bankovnictví, úvěry, půjčky, RPSN (vlastně průnik do občanské výchovy), naučí se, co je ČNB, jak vznikají peníze (z hadrů - to je vždycky nadchne a perou peníze - v pračce - aby to vyzkoušely). Pak v dějepisu 6. a 7. třídy se k tomu vlastně trochu vracíme z jiné strany (tam zase je nejoblíbenější slovo bankrot = banco rotto, zlomená lavice), a ještě jednou v deváté třídě, už skoro na ostro. Tady se dá krásně experimentovat, jak vést domácnost, náklady, k tomu ekologie, co je ještě výhodné a co už ne, jaká je pravděpodobnost, taky si užijeme sázek včetně sportky (to žáky ohromně zajímalo, jestli se dá vsadit na jistotu) atd. Taky v češtině se hodí různé smlouvy a nabídky (máme jich všichni plné schránky) s jejich malými písmenky ... Ale průnik mezi předměty je, myslím, nutný i lepší než jeden společný předmět. Není to tak nahuštěné a vracíme se k tomu opakovaně v různých ročnících, s jiným "rozumem"