Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak hodnotit dělený předmět Základy přírodních věd
PříspěvekNapsal: pon 07. zář 2009 19:02:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 07. zář 2009 18:50:48
Příspěvky: 1
Vážení kolegové,
potřebuji poradit s hodnocením předmětu Základy přírodních věd na OA. V 1. ročníku. Je rozdělen na 2 části -fyzika a chemie a učíme ho 2 učitelé, vždy 1. pololetí kolega v např. v 1. A fyziku a já v 1. B chemii a ve druhém pololetí si předměty ve třídách prohodíme. Zajímá mě, jak hodnotit žáka, který v 1. pololetí fyzikou neprošel a ve 2. pololetí chemií ano. Podle stávajících předpisů známka pět v pololetí nic neznamená, ale na konci šk. r. je to "malér", ale dotyčný nezvládl vlastně jednu celou část předmětu složeného ze dvou částí, ale ne na konci (to by bylo jasné, jak řešit), ale v pololetí. A spravedlivé by bylo, aby zvládl obě části. Má někdo dobré řešení, jak být spravedlivý, ale zároveň neporušit školské předpisy? Děkuji za jakýkoliv dobrý nápad a zkušenost. Zdravím všechny své kolegy.


Naposledy upravil Jiří Vetýška dne úte 08. zář 2009 8:30:16, celkově upraveno 1
Úprava názvu příspěvku


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak hodnotit dělený předmět Základy přírodních věd
PříspěvekNapsal: ned 27. zář 2009 15:27:27 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: úte 14. črc 2009 22:57:15
Příspěvky: 54
Dobrý den,

pozorně jsem si přečetla, jakou máte starost s hodnocením v předmětu Základy přírodních věd. Podobný problém by asi nastal vždy tam, kde by byl předmět podobně organizován, jak to popisujete Vy.

Osobně doporučuji, abyste si s kolegou sedli a vymysleli kritéria pro hodnocení... v obecné rovině, abyste je mohli uplatňovat v obou částech. :idea:

Trochu mě zaráží, že hned v první řadě uvažujete o známce nedostatečné, to by měla asi být poslední instance. Na druhou stranu nevidím nic nespravedlivého, pokud žák dostane špatnou známku z jedné poloviny předmětu( z jednoho pololetí), vždy hodnotíme žáka za jeho výkony v průběhu jednoho pololetí. To že se jedná zrovna o tu část předmětu, nebo jinou je zástupný problém. I pokud se jedná o předmět klasického typu, je známka z jedné části a z druhé části učiva. :ugeek:

K těm kritériím : Navrhuji stanovit limity pro dosažení určitého stupně známky (procenta, body). Pokud zůstanete pouze u klasických známek, neměli byste vždy hodnotit pouze jeden typ výkonu (ústní zkoušení, písemka, test, praktické cvičení), ale měli byste umožnit žákovi, aby dosáhl alespoň částečného úspěchu.

Je mi jasné, že pravděpodobně bojujete s časovými dotacemi, ale dobrý plán pro hodnocení by Vám mohl pomoci. Klasický průběh hodnocení (2 - 3 známky za pololetí z testu) může skutečně vést k tomu, že žák jednoznačně nezvládne.

Je dobré vzít Vaše výstupy pro předmět a říct si, jak je budete hodnotit a jak budete vyhodnocovat žákovu úspěšnost v dosažení těchto výstupů.

Každopádně přeji hodně štěstí. ;)

Pokud něco vymyslíte, zkuste se podělit o nápady. Nemusí být ty nejlepší, ale společně to můžeme dát dohromady.

Hezký den.
Andrea

_________________
Hezký den!

Andrea


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: