Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Učebnice anglického jazyka pro 3.- 5. ročník
PříspěvekNapsal: pát 16. črc 2010 10:17:39 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Měli jsme několik "postupů", které zohledňovaly ty které učebnice (nabízím kroky posledních asi 4 let):
  • Kelly ve 3. ročníku, pak Project 1 v průběhu 4. a 5. ročníku;
  • Kelly ve 3. a 4. ročníku, pak Project 1 během 5. ročníku (mnohé z gramatiky se probralo ve 3. (a 4. ročníku), takže bylo třeba jen doladit slovíčka;
  • Kelly ve 3. - 5. ročníku, v 6. ročníku pak rovnou nástup Project 2. Tady nemám zpětnou vazbu, protože jsem pak naklusala do 1. ročníku a od chvíle, co jsem se na prvním metodickém setkání angličtinářů trochu nechala vytočit při diskuzi o učebnicích, už mne nezvou, takže nevím, jak těžký nebo lehký byl tento přechod.
Pro nadcházející školní rok to vypadá na přechod k nakl. Oxford už od 3. ročníku. Víc nevím.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Učebnice anglického jazyka pro 3.- 5. ročník
PříspěvekNapsal: úte 20. črc 2010 6:42:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 04. pro 2009 21:32:09
Příspěvky: 10
Dobrý den,
angličtinu ve 3 ročnících najednou zvládám, jak se dá, na rozdělení hodin bohužel peníze nejsou a zakázané to není, takže je to výzva. První pár hodin s přípravami jsem byla na infarkt, protože se do těch příprav ani nestíháte dívat:). Takže mám hodinu tak, že vím, co chci z učebnice v každém ročníku udělat a zařazuji to, kdy vidím, že je potřeba a pak mám pro každý ročník další aktivity(hry, karty, prac.listy), po kterých sahají, když jsou hotoví žáci dříve než jsem já u nich. Jsou docela zodpovědní a poctivý, takže myslím, že opravdu pořád makají - hodně sami! Na začátku a na konci hodiny většinou zařazuji společné aktivity, aby rozuměli třeťáci. Myslím, že opakování to pro 4. a 5. třídu není vůbec k zahození. Při vysvětlování látky některému ročníku koukají stejně i ti ostatní (i když mají práci), takže si opakují nebo naťukávají, co přijde. Teď otázka na vás: Když máte v lekci nějaké téma - myslím gramatické - zapisujete nějaké tabulky, vysvětlení atd. do sešitu? a ještě jedna: Kolik sešitů a jaké v AJ používáte? Děkuji a těším se na odpovědi.

_________________
Tereza Chaloupková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Učebnice anglického jazyka pro 3.- 5. ročník
PříspěvekNapsal: úte 20. črc 2010 8:13:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 01. zář 2009 13:21:21
Příspěvky: 88
Dobrý den Terko,
se sešity do AJ to rozhodně "nepřeháním" - máme sešit na slovíčka a na gramatiku (sem se vejdou i cvičení v hodině a sem tam úkol). Kdysi jsem měla zvlášť sešity na testy, které jsem měla uloženy u sebe v kanceláři a také domácí sešity jen na d.ú.
Gramatika - ano, podle jazykové úrovně žáků si děti zapisují látku, ale velmi jednoduše a srozumitelně, důležité je pak všestranné procvičování. Ty tabulky a zápisy "vyžadují" hlavně rodiče, ale myslím, že je to ku prospěchu věci.
D.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Učebnice anglického jazyka pro 3.- 5. ročník
PříspěvekNapsal: úte 20. črc 2010 18:15:00 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Milá Terezo,

tak, jak dlouho jsem učila angličtinu, snižovala jsem počty sešitů. V posledních letech jsem si nakonec vystačila pouze s jedním sešitem (z jedné strany sešit na psaní, z druhé strany slovníček - a ten stejně nebyl potřeba, protože pracovní sešit pí Kelly nabízel vždy dostatek prostoru pro procvičení psané formy nových slovíček), pracovním sešitem a učebnicí.

Sešit byl procvičovací - žádné psaní tabulek (jsou jak v učebnici tak v pracovních sešitech, které dětem zůstávají), pouze praktická cvičení popř. samostatná tvorba.
Domácích úkolů nebylo tolik, aby to zaplnilo samostatný sešit, takže jsme opravdu vystačili s modelem vše v jednom.

Dokud jsem učila podle Projectu, pak jsem odmítala slovníček a psali jsme si slovíčka na kartičky. Začátek každé hodiny pak probíhal téměř identicky - děti vytáhly svůj balíček slovíček a během 5 - 10 minut si samostatně procvičovaly. Já jsem si vždy vybrala 1 - 2 děti, u kterých jsem seděla, dohlížela, a tak jsem měla přehled, jak na tom dotyčný je.

Kartičky byly nutné, protože slovíček byla kvanta (a to jsem ještě vybírala vždy tak 50 % ze seznamu) a bylo třeba je nějak do dětí nacpat. Kartičky také umožňovaly libovolně míchat pořadí, přidávat nová slovíčka, odkládat slovíčka, která už bezpečně žák umí, procvičovat oba směry překladů (aj - čj i čj - aj).

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Učebnice anglického jazyka pro 3.- 5. ročník
PříspěvekNapsal: pát 23. črc 2010 18:37:55 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 07. črc 2010 7:04:19
Příspěvky: 349
Dobrý den,
také učím na málotřídce a rozhodně bych učebnice paní Kelly nezavrhovala. Jsou ideální pro děti, které opravdu nemají jazykový cit, mají SPC apod. a pro ostatní jsou vynikající i k samostatné práci. Navíc jsou vybaveny CD, takže děti nejsou závislé na znalostech rodičů- kteří někdy prostě anglicky neumí a zoufají si. Navíc ve spojení s další učebnicí nabídnete více možností procvičení. A co si budeme namlouvat- je spousta dětí, které mají opravdu velké problémy.

Každému vyhovuje něco jiného, nabídka je široká, doporučila bych semináře Angličtina pro nejmenší apod. paní Dolákové, kde najdete různá doporučení a jednotnou metodiku pro počátky výuky.

U nás učíme angličtinu od první třídy, ale první dva ročníky věnujeme jen říkankám, písničkám apod., aby si děti angličtinu " naposlouchaly". Paní inspektorka sice tvrdila, že je to zbytečné, ale právě proto, že našim dětem rodiče příliš nemohou pomoci, volíme tuto cestu. Rozhodně děti angličtina baví, i když pro kované odborníky je nepochopitelné, že zpívají a hrají děti, které mají problémy s výslovností a rádi kritizují. Ale pomáhá to právě dětem s SPC. Je úžasné, když úplně mimo výuku, při svačině začnou všichni zpívat písničku třeba o sušence...To koukám i já :o


Naposledy upravil Pavlína Hublová dne sob 24. črc 2010 8:39:14, celkově upraveno 1
vložení odkazu, úprava odstavců


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Učebnice anglického jazyka pro 3.- 5. ročník
PříspěvekNapsal: sob 24. črc 2010 8:59:57 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Mohu se ještě vrátit k otázce, kterou vznesla Tereza?

Citace:
Když máte v lekci nějaké téma - myslím gramatické - zapisujete nějaké tabulky, vysvětlení atd. do sešitu?


Částečně jsem už asi odpověděla ve svém předchozím příspěvku. Takže bych asi nabídla všeobecnější pohled...
Myslím si, že pokud žáci mají k dispozici přehled v učebnici nebo v pracovním sešitě, a je dobře udělaný, že s ním žáci mohou pracovat a pomůže jim, pak není absolutně třeba něco přepisovat. Sešit by měl být především k procvičování, zkoušení si nových postupů apod.
Někdy je však třeba tabulku/přehled přetvořit do smysluplné podoby nebo "rozkouskovat". Abych byla konkrétní:

Když se začínají probírat tvary "to be", považuji za velkou chybu, když se (nejlépe hned v úvodu nové lekce) objeví tabulka se všemi tvary. Tím je dáno za dost výuce, pak už následují jen procvičovací (většinou doplňovací) cvičení.
Když však budeme seznamovat s tvary postupně, hledat shody a nabízet i jiná grafická zobrazení, pak dáme dětem šanci naučit se tuto gramatiku mnohem lépe.
Srovnejte na obrázku (omlouvám se, tvořila jsem jen narychlo)...


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Učebnice anglického jazyka pro 3.- 5. ročník
PříspěvekNapsal: úte 10. srp 2010 7:14:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 04. pro 2009 21:32:09
Příspěvky: 10
Dobrý den,
Pavlíno, velice se mi líbí nápad s tabulkami od Vás! Postupně dětem přidávat tvary slovesa. Určitě použiji, šikovné, ale nikdy mě to nenapadlo :oops:. Ještě jeden dotaz na angličtináře. Myslíte, že je nesmysl rozvolnit 2 učebnice Chit chat 1 a 2, do 3 ročníků(3.-5. ročník)? Jsem teď ve fázi, že to tak zkusím, ale zase se bojím, že toho je málo. Zase však stihnu řadu aktivit v hodině a nebudu spěchat ve 3. ročníku s audiorálním kurzem. Děkuji za odpovědi.

_________________
Tereza Chaloupková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Učebnice anglického jazyka pro 3.- 5. ročník
PříspěvekNapsal: úte 10. srp 2010 18:03:12 
Myslím si, že to není málo- uvědomme si. že jde o cizí jazyk, ktarý je dětem dost vzdálený. Hlavně záleží na třídě- mohou se sejít děti velmi talentované na jazyky. ale stejně tak mohou přijít děti se spoustou problémů. A základ je nejdůležitější- kvalitní dostatečné procvičení....Podívejte se na učebnice paní Kelly- tam je časová dotace na jednotlivá témata rozsáhlá. Není důvod spěchat ani s Chit Chat, pokud k tomu nejsou podmínky ( již zmíněné nadané děti) a můžete se věnovat spoustě doplňkových materiálů, hrát divadlo apod.
Honza


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Učebnice anglického jazyka pro 3.- 5. ročník
PříspěvekNapsal: úte 10. srp 2010 19:10:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 04. pro 2009 21:32:09
Příspěvky: 10
Dobrý den,
mockrát děkuji za Váš názor-moc mě potěšil. Stále více jsem nakloněná tomuto řešení. Mám spoustru námětů, her, divadel, tvorba portfolia k Chit chatu a nebyl na ně čas. ;) Jen se jako angličtinář s puze 3 lety praxe bojím, abych nesáhla vedle. ;)

_________________
Tereza Chaloupková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Učebnice anglického jazyka pro 3.- 5. ročník
PříspěvekNapsal: úte 10. srp 2010 21:22:07 
Pokud mají děti dostatek času na prožití angličtiny a zažití neznámých věcí, nemůžete šlápnout vedle. Jen doufám, že to pochopí i tvůrci srovnávacích a kdovíjakých testů. A případně kontrolní orgány. :)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: