Definovala jsem dílčí výstupy. Inspirovala jsem se při tom různými zdroji. Některými učebnicemi MV i osnovami jiných škol. Teď s odstupem času mi přijde, že jich je možná zbytečně moc. Budu ráda, pokud mi poradíte, co případně upravit. Ještě je myslím čas na úpravy.
Okruh: Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení Dílčí výstupy: Žák: • využívá médií jako zdroje informací a smysluplného naplnění volného času, • kriticky přistupuje ke zpravodajským a reklamním obsahům, • orientuje se v odborném textu, odliší podstatné od nepodstatného, • rozliší různé typy psaných a mluvených jazykových prostředků, vybírá vhodné tvary pro různé komunikativní styly, • přiřadí vhodný titulek k novinovému článku • pracuje aktivně s denním tiskem • uvede rozdíl mezi bulvární a významnou mediální informací, vyhodnocuje obsah a věrohodnost, • objasní pravděpodobný cíl sdělení a • rozšiřuje si znalosti o současném dění, vhodně argumentuje, zapojuje se do diskusí.
Učivo: Druhy médií, Zpravodajství (novinové,rozhlasové, televizní), Časopisy (pro mládež,odborné, bulvární, internetové), Nástroje ověřování věrohodnosti informací (Relevance a hodnota informací, Hodnotící prvky ve sdělení)
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality Dílčí výstupy: Žák: • hodnotí a srovnává fakta, dbá na správnost a přesnost získaných i vytvářených dat, • popíše rozdíl mezi reklamním, zpravodajským a zábavním obsahem mediálních sdělení , • zapojuje se do mediální komunikace, • srovnává získané informace z reklamních sdělení s praktickými zkušenostmi a teoretickými znalostmi a • rozlišuje realitu od fikce, zaujímá vlastní postoj a názor k příslušné problematice.
Učivo: Nástroje ověřování věrohodnosti informací (Relevance a hodnota informací), Reklama (Rada pro reklamu), Manipulace v komunikaci (přesvědčovací techniky, předsudky a stereotypy), Média a zábava (chat, reality show)
Fungování a vliv médií ve společnosti dílčí výstupy: Žák: • uvede příklady historických mezníků v lidské komunikaci, • interpretuje vliv médií na sebe a svou rodinu, • chápe význam Internetu v životě jedince, organizací, uvědomuje si celosvětovou provázanost a důležitost tohoto média, • vytváří si představu o roli médií v každodenním životě regionu, v klíčových společenských situacích a v demokratické společnosti, • uvede klady a zápory vlivu médií na uspořádání dne, • na příkladu ilustruje vliv médií na kulturu (role filmů, jazykového projevu postav, co je in a out) a • zdůvodní existenci reklamy
Učivo: Historie médií(vznik knihtisku, vynález telefonu, první rozhlasové a televizní vysílání, počátky internetu), Společenský tok informací (vznik, přenos, transformace, zpracování, distribuce), Regulace a autoregulace médií (etický kodex, nevhodné obsahy pro děti a mládež, cenzura), Vliv médií na lidskou kulturu (globalizace, komercionalizace)
Tvorba mediálního sdělení dílčí výstupy: Žák: • popíše části zprávy (žurnalisticky zpracované informace), • volí při mluveném i psaném projevu vhodné výrazové prostředky, • sestaví věcně správné a komunikačně (společensky i situačně) vhodné sdělení k dané běžné životní situaci, • popíše účinek reklamy na člověka ve vztahu k osobnímu prožitku • rozeznává manipulativní chování v oblasti komunikace a • přebírá odpovědnost za práci svou i za práci kolektivu, odhaduje a rozděluje si čas do jednotlivých etap.
Učivo: Základy počítačové produkce (textový editor,WWW), Zpravodajství (stavba zprávy, tvorba tiskové zprávy, infotainment), Reklama (funkce reklamy, zásady tvorby reklamy, reklamní slogany)
|
|