Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nápady a motivace do školní třídy
PříspěvekNapsal: stř 06. čer 2012 18:25:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. bře 2010 17:43:43
Příspěvky: 3
Dobrý den,

od září nastupuji jako učitelka učit na 1. stupeň ZŠ. Práce s dětmi mě baví a velmi se těším. Už teď si shromažďuji různé materiály a nápady pro svoji výuku. Chtěla bych se zeptat, zda používáte nějaké motivační nástěnky či tabule (za aktivitu,soutěže) nebo i naopak nějaké trestní tabulky (zapomínání,nekázeň.. apod.). Budu ráda za každý nápad,který sem připíchnete a podělíte se. Děkuji ;)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Nápady a motivace do školní třídy
PříspěvekNapsal: stř 06. čer 2012 20:50:50 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Dobrý den Petro,
myslím, že je ještě třeba vědět, jak staré žáčky budete mít. Třeba ze zkušenosti vím, že 1. a 2. třídu není třeba takto uměle motivovat - skoro si troufám říct, že bych spíš potlačovala jakákoli soutěžní zviditelnění výsledků. Ale je to jen můj subjektivní názor.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Nápady a motivace do školní třídy
PříspěvekNapsal: stř 06. čer 2012 21:04:12 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Já s Pavlínou naprosto souhlasím. Jakmile je začnete "uplácet" pochvalami a odměnami, už z nich nikdy nedostanete nadšení jen tak pro učení samotné (bohužel to platí i o známkách). Totéž ovšem platí i o trestních tabulkách, i když opačně. Zkusila jsem si představit, jak by mi bylo, kdybych někde visela "pro výstrahu"... :oops: Fuj!
Ale berte to také jako můj soukromý názor ;)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Nápady a motivace do školní třídy
PříspěvekNapsal: stř 06. čer 2012 22:02:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Ve třídě (žádného ročníku) by neměla viset žádná tabulka srovnávající výkony žáků. Ani trestná, ani pochvalná. Tedy žádné černé či červené puntíky, známky, bodíky, usměváčky, zvířátka ani nic podobného.

Naopak by tam měla viset pravidla, která si s dětmi společně vytvoříte. :-)

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Nápady a motivace do školní třídy
PříspěvekNapsal: stř 06. čer 2012 23:03:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. úno 2010 13:41:43
Příspěvky: 150
Přestože to v Anglii nebo USA vidíme, ve snaze nekřivit naše žáky by to mělo být, jak říká pan kolega.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Nápady a motivace do školní třídy
PříspěvekNapsal: čtv 07. čer 2012 8:48:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. bře 2010 17:43:43
Příspěvky: 3
Děkuji za Vaše názory ;) ...


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Nápady a motivace do školní třídy
PříspěvekNapsal: čtv 07. čer 2012 10:13:32 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Nicméně pokud hledáte náměty na nějaké dlouhodobé hry, pak doporučuji např.:
  • PIŠLOVÁ, Simona. Jazykové hry. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna, 2008, 111 s. ISBN 978-80-7373-025-3.
  • KOTEN, Tomáš. Škola? V pohodě!: metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí. Vyd. 1. Most: Hněvín, 2006, 285 s. ISBN 80-866-5418-4.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: